Изостало повећање продаје карата за превоз
05. 03. 2015. у 21:15
Изостали очекивани резултати после увођења новог тарифног система у јавни превоз. Продате 1.167.674 допуне, мање него марта 2014. "Маркице" забележиле раст од само пет одсто...
Превоз плаћају они који су то навикли да раде
Откако је 1. фебруара ступио на снагу нови ценовник и правилник о тарифном систему у јавном превозу, којим је укинута карта за појединачну вожњу, укупно је продато 1.167.674 допуна, што је око 25.000 мање него пре годину дана!
Упркос очекивањима градских челника да ће се Београђани сада масовно окренути претплатним месечним картама, као и учесталим притисцима да јавна предузећа својим запосленима на овај начин исплаћују накнаду за превоз, продато је 253.514 допуна за фебруар (117.252 за запослене и 136.262 за повлашћене категорије) што је за око пет одсто више него у исто време 2014. године, али за скоро 30.000 слабији резултат него у новембру 2013.
После свих перипетија, те мењања тарифног система и пре него што је ступио на снагу, практично једина добит је разлика у цени између некадашње карте за једну вожњу (72 динара) и садашње временске (89 динара).
Током фебруара Београђани су уплатили 847.721 допуну за нову временску карту од 90 минута, као и 66.439 дневних, тродневних и петодневних "пуњења" (47.738 за један, 1.503 за три и 878 за пет дана).
| ГОДИШЊУ КУПИЛО ТРОЈЕ ЗАПОСЛЕНИХ Повољност уплате 900 динара за допуну искористила су 19.834 путника који су остварили бонус од додатних 100 динара. Интересантан је и податак да је годишњу карту, по повољнијим условима, купило само троје запослених! |
С обзиром на то да ГСП "Београд" само за један дан превезе око милион и по путника, а да је за цео прошли месец купљен број карата који одговара броју путника који се дневно превезу градским превозом - јасно је да промене нису повећале наплату, а карте плаћају они који су то иначе навикли да раде.
| НОВАЦ ОД КАРТИЦА ИДЕ "АПЕКСУ" У Дирекцији кажу да не располажу подацима о броју продатих папирних и пластичних картица. Важећим уговором, средства остварена по основу једнократне надокнаде за израду бесконтактних смарт картица задржава фирма "Апекс". |
- У фебруару је укупно продата 847.721 допуна на неперсонализованим пластичним картицама. Најчешћи износ допуне је 200 динара, а затим следе оне од 100 и 89 динара - објашњавају у Дирекцији.
СВЕ УПЛАТЕ
ЈАНУАР 2012. 2.357.324
ЈУЛ 2012. 1.613.811
ЈАНУАР 2013. 1.123.582
ЈУЛ 2013. 1.601.170
ЈАНУАР 2014. 1.192.417
ЈУЛ 2014. 1.018.945
ФЕБРУАР 2015. 1.167.674
НАПОМЕНА: месец и уплаћене допуне.
МЕСЕЧНЕ
МАРТ 2012. 341.371
НОВЕМБАР 2013. 281.138
МАРТ 2014. 237.858
ФЕБРУАР 2015. 253.514
НАПОМЕНА: месец и допуне персонализованих карата.
Tomi.
06.03.2015. 09:27
Na svim mestima gde se prodaju dopune stoji obaveštenje da se ne mogu platiti karticom. Osim toga, za dopunu nećete dobiti ni fiskalni račun. Razlog je jednostavan: niko sem Apex-a ne zna stvarni broj prodatih karata, pa Apex može da prijavi neuporedivo manje od stvarne prodaje. Normalno, jer treba namiriti i prethodne i sadašnje zaštitnike ove pljačke (sadašnji su obećavali ukidanje bus-plus sistema, ali uz odgovarajući iznos motivacije lako se postaje zaboravan).
Prvo je bilo hocemo-necemo da eksperimentisemo sa penzionerima, na kraju necemo, sto je uzburkalo strasti, onda je bilo hapsenje i prekomerna upotreba sile od strane komunalne policije, na kraju je narod iz inata i revolta prestao da kupuje karte. Ova gradska vlast je totalni promasaj.
Koji je razlog da se februar 2015 poredi sa martom 2014, osim zle namere da se iskoristi cinjenica da februar ima 28 dana a mart 31?Pa, da vidimo sta kazu brojevi:U februaru su prodate 1.167.674 dopune, ili 41.703 dnevno.U martu 2014. su prodate 1.192.674 dopune ili 38.473 dnevno.Eto zasto ne podnosim novinare - platis i klatis u pozi koju god zelis! Ako dobro platis, onda 38.473 postaje vise od 41.703.
Karta u javnom prevozu u Beogradu za sve tri zone treba da kosta 40 dinara.To je kao jedne novine ili recimo 30% litre goriva(prevoznici znaju o cemu pricam). Ali nema povlascenih i da svi placaju tu cenu karte.Znaci : Postaviti konduktera i svima naplacivati kartu u vozilu i gotovini. Bus plus (sistem) je odlican sistem za kontrolu placanja i pracenja vozila kao i brojanje putnika i opterecenje linija,ali nema svrhe kod nas.
@Privatni prevoznik - dnevna karta da bude 50 din za ceo dan a 10 din za jednu voznju , mesecna za studente i penzionere 400 , za zaposlene 800
Коментари (5)