Dentalni (stomatološki) turizam ili dentalni odmor, postao je veliki trend širom sveta poslednjih decenija 21. veka. Osobe koje se prvi put suoče sa ovakvim izrazom, ne mogu ni pretpostaviti šta bi to moglo da znači.

Može delovati kao neka izmišljotina sa interneta, a u stvari je interesantna mogućnost koja osobama sa zdravstvenim problemima, u ovom slučaju stomatološkim, pruža izvanrednu i kvalitetnu uslugu i intervenciju. Pitaćete se kakve razlike onda ima između toga i obične stomatološke intervencije. Zašto tako nešto nazvati “dentalni turizam”? O tome govorimo u ovom tekstu.

Kada smo spomenuli da se radi o interesantnoj mogućnosti možda smo vam malo zagolicali maštu. Naime, dentalni turizam omogućava svim osobama sa zdravstvenim problemima navedene vrste - dentalnu uslugu (implantologija, oralna hirurgija, estetska stomatologija, stomatološka protetika, mobilna protetika, parodontologija, konzervativna estomatologija…) van države pacijenata, pri čemu pacijenti mogu uživati u novoj i nepoznatoj destinaciji i turističkom razlgedanju koje organizuje određena stomatološka ordinacija sa svojim osobljem. Što znači, da pored rešenog problema, novog zuba ili novog osmeha dobijate pravi i zagarantovani odmor, koji će vam ulepšati odlazak kod čika-Zube.

Šta je, osim stomatološke usluge, uključeno u ponudu?

Postavlja se novo pitanje zbog čega bi neko samo da bi popravio zub putovao u drugu državu. Odgovor je opet jednostavan. Zbog para. Ovakvi poduhvati u zapadnim evropskim zemljama mogu iznositi i preko 60.000 evra. Ukoliko govorimo o slovenskim zemljama u kojima je razvijen dentalni turizam, ova cifra može biti prepolovljena. Radi se o istim zahvatima, sa podjednako dobrim stručnjacima i lekarima, sa istovetnom tehnologijom, a ne kompromisnom, što je važno napomenuti. U svakom slučaju statistika kaže da bi ti pacijenti uveliko uštedeli čak i kada bi platili avionsku kartu do druge države. Pored toga, pacijente čeka niz pogodnosti. Na aerodromu ili autobuskoj stanici sačekaće ih neko od medicinskog osoblja sa automobilom i odvešće ih do hotela u koji odsedaju, a koji je u saradnji sa izabranom stomatološkom ordinacijom. Prevoz je besplatan. Prevoz je omogućen i kada napuštaju zemlju, napominjemo opet, besplatno je. Dobijaju broj telefona u lokalnoj zemlji kako bi uvek bili u kontaktu s osobljem. Medicinski tim iz određene stomatološke ordinacije im je na usluzi 24 časa. Takođe, pacijente u hotel nakon dolaska sa aerodroma/autobuske stanice čeka predah i doručak. Doručak je pacijentu obezbeđen za onoliko dana, koliko je pacijent u obavezi da ostane u zemlji nakon intervencije. Za ostale obroke, pacijenti snalaze se najčešće sami. Imaju svog ličnog vozača i ličnog vodića, sve u zavisnosti od toga koliko dobro žele upoznati tu zemlju, njen kulturni i društveni život.

Dentalni turizam u Srbiji

Kada govorimo o Srbiji, ona zauzima značajno mesto na mapi dentalnog turizma. Sve je više stranaca koji posećuju našu zemlju i imaju poverenja u naše zdravstvene radnike. Pored kvaliteta usluga koji je glavni razlog njihovog dolaska, ozbiljna ponuda ostalih aktivnosti je veliki plus.

Pacijentima je uglavnom na raspolaganju vodič koji im može organizovati muzejske, galerijske i manastirske ture, odvesti ih da pogledaju značajne spomenike i obiđu parkove. U Beogradu je svakako nezaobilazna poseta Kalemegdana, Skadarlije, Hrama Svetog Save, Ade Ciganlije, Muzeja Nikole Tesle, Avale... Takođe, on ih može ih upoznati i sa noćnim životom i pomoći im pri odabiru i rezervaciji u klubovima i restoranima u Beogradu.

Pacijent je najpre u obavezi da se dobro raspita o svim uslovima koje pruža dentalni turizam i svim zahtevima istog. Na internetu postoje sajtovi na kojima se može detaljno informisati o cenama i uslugama koje su u ponudi. Važno je obratiti pažnju na sertifikate koje ima određena stomatološka ordinacija i njihovi stomatolozi. Naravno, tu je i cenovnik usluga.

Kada je reč o smeštaju, u ponudi su uglavnom hoteli i apartmani u Beogradu. Najčešće se radi o apartmanskom smeštaju u okolini stomatološke ordinacije, ali to ne mora biti pravilo. Ponuda je raznovrsna, ali svi garantuju kvalitet.

Prvi korak je da pacijent stupi u kontakt sa izabranim stomatologom tj. stomatološkom ordinacijom i opiše svoj problem. Često se šalju i digtalni snimci vilice, kako bi stomatolozi stekli bolji uvid u problem ili pacijent daje predlog ukoliko su u pitanju estetske korekcije. Komunikacija se najčešće vrši putem elektronske pošte. Brzo i jednostavno. Na osnovu toga lekar se dogovara sa pacijentom o vremenu dolaska, nakog čega počinje interesanta avantura za pacijente.