ŠID - Hoće li 44 kilometra pruge između Šida i Bijeljine i dalje prekrivati trava ili će trasa biti osposobljena, najviše zavisi od - novca. Predsednik opštine Šid Nikola Vasić i gradonačelnik Bijeljine Mićo Mićić pokrenuli su inicijativu da se pruga obnovi na obostranu korist.

- Šid i Bijeljina ne mogu sami da izdvoje novac za obnovu pruge, ali ako bi pomogla Republika, onda takav posao ne bi bio nerealan - kaže Vasić.

Slično govori i njegov kolega Mićić, navodeći da bi moglo da se konkuriše i za pretpristupne fondove Evropske unije, a možda bi nešto para moglo da se iskoristi i od ruskog kredita namenjenog srpskim železnicama.

- Pored prevoza robe i putnika, zainteresovani smo i zbog ideje o otvaranju Luke Rača na istoimenom graničnom prelazu, u Republici Srpskoj. Vozovi ponovo treba da spajaju baš kao što je to nekada i bilo na ovoj pruzi - dodaje gradonačelnik Bijeljine Mićo Mićić.

Za šidsku opštinu bi uspostavljanje železničkog saobraćaja bilo od interesa da ožive sela uz prugu (Adaševci, Morović, Višnjićevo). Takođe se računa i na industrijski kolosek buduće industrijske zone kod Adaševaca. Dve zainteresovane strane će nastaviti da na ovome insistiraju kod "Železnica Srbije" i resornog ministarstva saobraćaja. Građani takođe podržavaju ovu ideju, posebno žitelji sela uz prugu.

PARNjAČA I ŠINOBUSI

Na pruzi Šid - Bijeljina dugo godina su saobraćale čuvene parne lokomotive, šinobusi i teretne kompozicije. Pre nekoliko godina je najpre ukinut putnički saobraćaj, a teretni se obavljao samo po potrebi. Zbog nostalgije za prošlim vremenima na jednom od objekata Železničke stanice u Šidu je oslikana upravo parnjača.