SUBOTICA - Železnice Srbije će naredne godine uložiti sedam miliona evra u uređenje granične pružne stanice u Subotici i stavljanje u funkciju već izgrađenih objekata. Takođe, planira se obnova pruge između Subotice i Segedina, kao i izgradnja nove deonice između najvećeg grada na severu Bačke i Baje u Mađarskoj.

Prvi korak u obnovi pruge između Subotice i Segedina, dugačke 40 kilometara, je usvajanje međunarodne "Studije izvodljivosti železničke pruge Segedin-Reske-Horgoš-Subotica-Bačalmaš-Baja". Takođe, planira se i izgradnja nove pruge od Subotice do Baje u Mađarskoj u dužini od 60 kilometara. Za ove projekte iz domaćih i međunarodnih fondova biće obezbeđeno 389.000 evra.

KRAĐE VELIKE probleme zadaju i krađe, što robe koja se prevozi, što delova pruga, koji se prodaju kao sekundarna sirovina. Železnice Srbije zato godišnje trpe štetu od 100 miliona dinara.

Prugom između dva bratska pogranična grada, koja je izgrađena još za vreme austrougraske carevine, saobraćaju šinobusi, koji dnevno prevezu oko 70 putnika. Kako je veliki deo trase uništen sredinom devedesetih, ona se sada nalazi u gorem stanju nego pre jednog veka. Obnovom postojeće pruge i izgradnjom novog pravca, na ovoj veoma važnoj privrednoj deonici vozovi će za nekoliko godina saobraćati i do 160 kilometara na čas. To je najviše obradovalo privrednike iz regiona, koji su u nekoliko navrata ukazivali na značaj železničkog saobraćaja.

- U cilju vraćanja putnika, pokrenuli smo nabavku 12 novih dizel-motornih vozova - najavio je Predrag Janković, zamenik direktora Železnica Srbije. - Takođe, radićemo i na obnovi pruga, najpre železničkog Koridora 10, a potom i regionalnih pravaca, jer nam je svima u interesu da se poveća robni transport, čiji je kapacitet ograničen, kako zbog loše infrastrukture, tako i malih brzina, što dodatno povećava troškove.



PUTNICI

U NAŠOJ zemlji dnevno saobraća 400 putničkih vozova, a prosečan prihod po svakom od njih je manji od 20.000 dinara, što znači da se preveze manje od sto putnika.