VELIKA je snaga biti četiri decenije na sceni, mnogo je to davanja. Ti pripadaš čarobnom svetu ljudi koji sa pozornice publici emituju nešto najdublje i najveličanstvenije.
Ove je reči beogradska glumica Radmila Živković uputila Dobrici Agatonoviću Agi, tokom svečanosti, posvećenoj jubileju glumca Narodnog pozorišta RS.
- Glumac ima jedan "strašan" zadatak koji sam sebi zadaje, a to je da se celi svoj život bavi analizom sebe i onoga što je sakrio duboko u sebi. Svi koji se bave glumom moraju na sceni da sklope jedno ljudsko biće, koje će u potpunosti dopreti do publike - ispričala nam je Radmila Živković.
Uveravala je i da je potpuno pogrešna konstatacija da su glumci sujetni ljudi, "jer da jesu, nikada ne bi izašli na scenu".
Za Dobricu Agatonovića imala je samo reči hvale, a naglasila je i da još puno toga ima i može da pruži, "jer je mnogo lepše davati, nego dobijati".
- Umetnici ne traže dobijanje, oni su na neki način, stvoreni da daju, i lepo je u publici prepoznati ljude, koji vas cene, a zbog kojih mi u stvari i postojimo - otkrivala je tajne ove uvek intrigantske profesije jedna od najuspešnijih "gospođa ministarki".

Brojni Agini prijatelji, ali i prijatelji pozorišta, ulepšali su veče njemu posvećeno, uz prijatan kafanski ambijent, zdravice, pesmu i ples. Uz dobro društvo poznatih glumaca, reditelja i plesača: Marka Nikolića, Tihomira Stanića, Muharema Osmića, Kostju Kostjukova, Gradimira Goajera, Dragoslava Medojevića i Nebojšu Zubovića, poseban gost je bio i ministar prosvete i kulture Republike Srpske Anton Kasipović, koji za Agatonovića kaže:
- Aga i Banjaluka su se prvo upoznali, pa prepoznali, zbližili i na kraju zavoleli. Iskreno mu želim da još dugo bude deo banjalučke glumačke familije. Ovih 40 godina umetničkog rada Dobrice Agatonovića je privilegija za pozorište. Zahvaljujem se čoveku koji je taj period izneo na leđima, a to je važno i zbog mladih ljudi koji počinju da rade, da vide da se ovakav trud i rad i te kako poštuju.


BOGATA KARIJERA
DOBRICA Agatonović, odigrao je preko 100 uloga u više od 3.500 predstava, presvukao se više od 14.000 puta, a kako nam je rekao, "za ovih 40 godina shvatio sam da je ova scena zaista moja, a publika je bila i ostala moj najveći i najrelevantniji kritičar".