PARIZ
OD STALNOG DOPISNIKA

NIKAKVA nada u ponedeljak nije postojala da se pronađu preživeli putnici iz aviona francuske kompanije „Er Frans“, koji se u ponedeljak pre podne izgubio iz dometa radara na relaciji Rio de Žaneiro - Pariz.
„Erbas“ sa 216 putnika i 12 članova posade poleteo je iz Brazila u nedelju u sedam sati uveče po lokalnom vremenu, u 22 po srednjoevropskom, odnosno tačno u ponoć po pariskom računanju vremena. Na pariski aerodrom „Šarl de Gol“ trebalo je da sleti u ponedeljak u 11 sati i 10 minuta pre podne, ali se poslednji put javio u 4.14 po pariskom vremenu, na 350 kilometara daleko od brazilske obale, nad okeanom.
Iz aviona je kontrolnom tornju emitovana automatska poruka o kvaru na električnom napajanju, posle čega se, daleko od obale, izgubio iz vidokruga radara. U tom trenutku letelica je prolazila kroz turbulentnu zonu zahvaćenu nevremenom nad Atlantskim okeanom, pa se kao najozbiljnija pretpostavka za razlog pada navodi udar groma.
Kontrolori letenja u Brazilu, na afričkoj obali, u Španiji i Francuskoj su posle alarmantne poruke uzalud pokušali da stupe u vezu s letom „AF 447“.
U prvom trenutku postojala je nada da je došlo do kvara na odašiljaču, ali je sve postalo jasno još mnogo pre nego što je avion trebalo da se pojavi na aerodromu.
Sve je moglo da se pretpostavi kada je direkcija „Er Fransa“, pre nego što je avion trebalo da sleti, poručila da, „nažalost, mora da saopšti da nema novosti o svom letu na liniji Rio de Žaneiro - Pariz“.
U avionu su se, među putnicima, u trenutku nestanka nalazili 126 muškaraca, 82 žene, sedmoro dece i jedna beba. Među njima je, prema prvim vestima, bilo petoro Italijana.
- Ozbiljno se nameće najtragičnija pretpostavka - poručio je u ponedeljak franucski ministar transporta Žan-Luj Borlo.
Mogućnost otmice odmah je odbačena.
Na terminalu „2E“ najvećeg pariskog aerodroma u ponedeljak su tokom dana emitovali poruku pozivajući osobe koje čekaju let „447“ da se jave specijalnom kriznom štabu gde je organizovan njihov prihvat. Na „Šarl de Gol“ u ponedeljak po podne otišao je i francuski predsednik Nikola Sarkozi.
Pripadnici brazilske vojske odmah su krenuli u pretragu nad Atlantskim okeanom, severoistočno od obala ove zemlje, pokušavajući da lokalizuju ostatke aviona, a i Francuska je, iz Senegala, uputila jednu svoju letilicu.

PREGLEDAN 16. APRILA
„ERBAS A330-200“ bio je pušten u saobraćaj 18. aprila 2005. godine. Obavio je 18.870 sati letenja i poslednji put je bio na reviziji 16. aprila ove godine. Imao je motore „Dženeral elektrika“.
Iz „Er Fransa“ navode da je kapetan aviona za sobom imao 11.000 sati letenja, a dva kopilota po 6.600, odnosno 3.000 sati.