Naučnici su u Poljskoj pronašli ostatke gigantskog biljojeda koji je živeo pre više od 200 miliona godina, što pokazuje da dinosaurusi nisu bili usamljena vrsta. Bio je težak devet tona, hodao na četiri noge i bio daleki rođak sisara.

Poljski istraživači tvrde da je njihovo otkriće ukinulo ideju da su jedini gigantski biljojedi u periodu trijas (od pre 245 do pre 202 miliona godina) bili dinosaurusi.

Otkriveni biljojed, koji se zove lisovica bojani (Lisowica bojani), bio je ogroman i snažan, visok 2,6 metara i dugačak 4,5 metara.

Naučnici njegovu veličinu upoređuju sa veličinom slona, što pobija sva prethodna saznanja paleontološkog sveta i menja ono što znamo o istoriji evolucije, piše Gizmodo.

Neverovatno stvorenje bilo je dalji rođak sisara. Živelo je pre 237 miliona godina tokom trijasa – prvog od tri perioda mezozoika čiji su domaćini bili i dinosaurusi.

Ovo otkriće pokazuje da dinosaurusi po svom izgledu nisu bili usamljena vrsta, već i da je postojao biljojed koji je tokom ove evolucione faze uspeo da dostigne gigantsku veličinu.

PROČITAJTE JOŠ - Fosili u Grčkoj menjaju sve što smo znali o evoluciji čoveka?

Paleontolozi sa poljskog i švedskog univerziteta otkrili su posmrtne ostatke ovog neobično velikog biljojeda, a kosti koje su pronađene sačuvane su u južnoj Poljskoj. Još 2008. godine ovi naučnici su mogli naslutiti da će otkriti još jednu tajnu staru 200 miliona godina, kada su oktrili butnu kost dugu 56 centimetara.

Otkriven novi gigantski fosil

Izgled otkrivenog biljojeda

„Posle tog otkrića, postalo nam je jasno da se bavimo velikom vrstom“, rekao je paleontolog sa švedskog univerziteta Upsala Gžegož Njeđvjecki za Gizmodo.

„Mislimo da je to jedno najneočekivanije fosilno otkriće iz trijasičke Evrope – ko bi ikada mislio da postoji fosilni zapis takvog gigantskog rođaka sisara u ovom delu sveta“, dodao je paleontolog.

Još nema dokaza da je otkriveni biljojed živeo u istom staništu kao i dinosaurus.

(RTS)