NjUJORK - Dok štampani mediji koji se bave privrednim temama, pre svega finansijama, smanjuju broj novinara sve se češće angažuju roboti, koji ne traže povišicu plate, ne žale se na prekovremeni rad, a mnogo su brži od svojih "ljudskih kolega" kada treba saopštiti pad ili porast cena, prenosi američki Njujork tajms.

Vesti koje donose roboti su sve brojnije i sada je već trećina informacija koje emituje agencija za ekonomske vesti Blumberg njuz rezultat rada robota-novinara. Sistem koji koristi ovaj robot ("Kiborg") može da isporuči u najkraćem roku novinarima informacije koje se odnose na kvartalne prihode svih značajnijih američkih kompanija.

Robot može da razloži podatke na sve tražene elemente potrebne da bi se podneo izveštaj o prihodima i rashodima kompanija svakog kvartala. Ta vrsta izveštaja je, inače, među novinarima koji prate finansije veoma nepopularna jer je dosadna, a robot se nikom ne žali niti se mršti.

PROČITAJTE JOŠ - Južnokorejska novinska agencija uvela novinara robota

Robot na najbolji način pomaže Blumbergu u trci da bude prvi među konkurencijom, poput Rojtersa, koji mu je najveći konkurent.


Roboti nisu samo neumorni i brzi da saopštne finansijski važne podatke već i sportske rezultate za školske lige ili, recimo, vesti o zemljotresima u Kaliforniji za Los Anđeles tajms.

Uredništva pisanih medija koji koriste robote tvrde da oni neće ugroziti dobre novinare, već će im osloboditi vreme da se bave pisanjem kometara, analiza, reportaža...