Vlada Republike Srpske je na tematskoj sednici, održanoj u četvrtak, u Banjoj Luci razmatrala predstojeću reformu obrazovanja pod nazivom „Nova škola za novo doba“.

Premijer Srpske Radovan Višković je istakao da će do kraja mandata Vlada RS dovesti obrazovanje u okvire kakvi treba da budu u 21. vijeku, a posebno je naglasio podršku koju Republike Srpska očekuje od Srbije na tom putu.

- Oni su već odmakli u ovim pitanjima i spremni su da svoja iskustva ustupe Republici Srpskoj. Olakšaće nam sigurno – dodao je Višković

Dodao je da svi moraju biti obazrivi i kretati se u etapama.

- Važno je da smo detektovali probleme i kojim koracima ih rešavati. Formira se ekspertski tim koji će to još bolje sagledati i Vladi RS dati smernice. Ne idemo na inoviranje postojećih nastavnih planova i programa, nego kreiranje novih. Posebna pažnja biće posvećena edukaciji nastavnog osoblja, da budu sposobni da ovo što smo zamislili iznesu – rekao je Višković.

Pročitajte još - Prave se prvi koraci ka reformi obrazovanja u RS

Predsednica Republike Srpske Željka Cvijanović je kazala da se deci u školama moraju ponuditi operativna i funkcionalna znanja.

- Gledala sam danas i strukturu zaposlenih i radi se o oko deset odsto starog kadra, koji je pred penzijom. Polako i preko toga izlazimo iz sistema starog, tradicionalnog učenja i ulazimo u novo, moderno doba. Obaveza je da te nove ljude osposobimo da na najbolji način prenose znanja – rekla je Cvijanovićeva.

Kazala je i da prepoznaje viziju, te da će biti na raspolaganju Vladi RS, posebno oko teme obrazovanja, koja se uklapa i u program demografske obnove koju je pokrenuo njen kabinet.

Ministarka prosvete i kulture RS Natalije Trivić je objasnila da današnje predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje karakteriše obrazovanje zasnovano na reproduktivnom znanju, neadekvatni nastavni planovi i programi sa neodgovoarajućim udžbenicima, smanjenje broja učenika, nedovoljna povezanost sa tržištem rada i drugo.

- U narednom periodu se u fazama kreće na inoviranje nastavnih planova i programa, stvaranje udžbenika sa digitalizovanim sadržajima, izmenjen pristup saznavanja i koncepciju učenja, stimulativno okruženje, osposobljavanje kadra, unapređenje odnosa škole i porodice i slično – kazala je Trivićeva.