VAŠINGTON - Američka svemirska agencija (NASA) smatra da bi pitanje postojanja vanzemaljskog života moglo da bude rešeno još za vreme našeg života.

"Dobićemo jasne signale o postojanju vanzemaljskog života već tokom naredne decenije, a neoboriv dokaz za deset do dvadeset godina", rekla je naučnica NASA Elen Stofan tokom javne debate koja je u utorak organizovana u sedištu agencije u Vašingtonu.

"Znamo gde da tražimo, znamo kako da tražimo, i u većini slučajeva, posedujemo neophodnu tehnolgiju za to", izjavila je ona.

"Pitanje nije 'da li' već 'kada'", kazao je Džefri Njumark, predstavnik NASA opservatorije za heliofiziku.

"Mi ovde ne govorimo o malim zelenim ljudima, većo o malim mikrobima", precizirala je Stofan.

Stručnjaci NASA predstavili su najnovija otkrića na osnovu kojih se može zaključiti da je čovečanstvo danas bliže nego ikad pronalaženju novih oblika života u okviru Sunčevog sistema i van njega.

"Počinjemo da shvatamo da je sučev sistem jedno jako 'vlažno' mesto", objasnio je Džim Grin, direktor programa planetarne nauke.

"Ne proučavamo vodu i mogućnost postojanja života samo u okvriu našeg solarnog sistema, već istražujemo i planete koje kruže oko drugih zvezda", naveo je Pol Herc, direktor programa astrofizike.

"Kada jednom prođemo Mars, koji je sazdan od istog materijala kao i Zemlja, verovatnoća da naiđemo na život sličan onim kakvim ga poznajemo biće veoma mala", rekao je bivši astronaut Džon Grunsfeld.

On smatra da će vanzemaljski život otkriti tek sledeća generacija naučnika i istraživača.

Konstatujući napredak naučne zajednice, Grin, pak, procenjuje da će još biti na svom radnom zadatku kada bude otkriven novi oblik života u nekom delu sučevog sistema.