MALO je naših ljudi koji su u svetskom šou-biznisu stigli do vrha. Jedan od njih je muzički menadžer Dragan Matić (63), koji 36 godina radi širom planete, ističući uvek najpre svoje poreklo. A, živi u nekoliko gradova, u Frankfurtu, Luksemburgu i Barseloni.
Od smrti Salvadora Dalija, 1989. godine, vlasnik je snimaka originalnog glasa španskog umetnika i autorskih prava nad njegovim muzičkim delima. Skoro dve decenije bilo mu je potrebno da javnosti predstavi operu "Biti Bog", po libretu katalonskog ponosa, a jedan njen deo premijerno je izveden 14. maja u Figerasu, kao poklon stanovnicima Dalijevog rodnog grada.
- Sve Salvadorove originalne produkcije su kod mene. Jedini imam pravo da promenim muziku u njegovim delima i da koristim njegov, davno snimljen, autentični glas. Država Španija dobija pet odsto od korišćenja ovih intelektualnih prava - objašnjava za "Novosti" muzički menadžer visokog ranga. - Projekat "Biti Bog" pripremam godinama. Proučio sam filozofiju života Salvadora Dalija, sretao se i razgovarao s njegovim rođacima i prijateljima, pronašao izvrsne umetnike i jake ljude koji će sve to izvesti na sceni i osetio trenutak spremnosti.
Španija, naročito Katalonija, Dragana Matića obožava zbog dara koji im je poklonio na Dalijev 101. rođendan.
- Rusi su čuli šta pripremam i ponudili su mi, kao producentu, ogroman novac da premijeru održim u njihovoj zemlji. Odbio sam, jer mislim da Dalijeva dela prvo zaslužuju Španci, pa onda svi ostali. Hiljade ljudi je došlo na koncert te noći. Scenom je prošlo 250 učesnika iz cele Evrope. Cilj mi je da se zabave i uživaju široke narodne mase, a ne samo određene strukture. Te noći u Figerasu bilo je veličanstveno i ja sam prezadovoljan. Premijera celokupne opere "Biti Bog" planirana je za kraj septembra u Barseloni. Sve je zamišljeno kao epika - radnja se odvija na više scena. Režiser rumunskog porekla Petrika Jonesku se sjajno snašao i uradio svoj posao. Želja mi je da nastup, posle toga, bude u Izraelu.
U Draganovom mnogobrojnom, multinacionalnom timu našlo se i jedno srpsko ime - Jadranka Jovanović.
- Prvi put u karijeri radim s nekim našim umetnikom. Dosta sam, od kolega i prijatelja, slušao o nekoj operskoj pevačici Jadranki Jovanović. Nisam verovao u sve te priče dok je nisam upoznao. Fasciniran sam tom ženom. Ona nije samo vrhunski umentik, ona je pozitivan, normalan čovek s divnim ljudskim osobinama. Srećan sam što sam je pronašao.
Španci danas profitiraju od Salvadora Dalija, a on je ceo život u toj zemlji, istovremeno, fascinirao okružene i prkosio zbog utiska da nije prihvaćen.

SVETSKI PUTNIK
NA beg iz Beograda, pre 36 godina, Dragan Matić se odlučio zbog ljubavnog problema. Prva stanica bila je kod tetke u Beču, druga u Kopenhagenu na Institutu za biofiziku, sledeća u Americi i Kanadi... U Evropu se vratio kao muzički menadžer i u Frankfurtu prvi otovorio studije sa brodvejskim načinom školovanja.
- U Splitu sam završio Vojnopomorsku akademiju, a život sam posvetio umetnosti. Ljubav prema filmu rodila se u Njujorku. Živeo sam kod ujaka Džerija Luisa i u njegovoj porodici naučio sve o biznisu. Muzika me je ipak uzela pod svoje. Sad radim američki i evropski menadžment. Zastupam sve muzičke pravce, klasiku, džez, soul, kantri...

"DžIPSKI KINGS"
NINA Simon, "Pletersi", Don Kozak, "Džipski kingsi"... samo su neka od imena koje je Dragan Matić doveo na javnu scenu.
- Prvu postavu "Džipsi kingsa" pokupio sam sa ulice i odveo ih u studio. Nina Simon je bila neukrotivi borac za crnačka prava. Bila je sjajna pevačica bez mnogo mogućnosti za rad. Nervno rastrojstvo zbog rasnih problema je uništilo.