DA li su miljenici potrošača, koliko ih vrednuje konkurencija, uvažavaju li ih poslovni partneri i šta su im slabe tačke? Najznačajnije srpske kompanija odgovore na ova pitanja i ove godine će potražiti kandidovanjem za priznanje "Najbolje iz Srbije". Privredna komora Srbije, u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, ovu akciju organizuje trinaesti put.

PROČITAJTE JOŠ - Marko Čadež: Pečat koji je garancija kvaliteta

Ove godine firme se takmiče u 24 kategorije. Osmišljene su tri nove - Najbolji hotel u Srbiji, Najbolji "mali" turistički smeštaj u Srbiji i Najbolji organski proizvod iz Srbije.

- Akcija je važna iz više razloga - objašnjava Saša Veljković, profesor Ekonomskog fakulteta i član žirija od prve godine. - Jedna komponenta je marketinški značaj koji nagrađeni dobijaju. Akcija je, međutim, i inovativna. Pratimo šta se dešava na tržištu, pa prema tome prilagođavamo kategorije. Ove godine zato imamo tri nove. Biramo najbolji organski proizvod, jer je sve veća potrošnja organskih proizvoda u razvijenim državama, pa i u Srbiji.

PROČITAJTE JOŠ - Nectar najbolji brend u Srbiji po glasovima potrošača!

Zato želimo da istaknemo najbolje u toj oblasti. Uveli smo i kategorije najbolji hotel i najbolji mali turistički smeštaj. Turizam je lane, za samo deset meseci, doneo prihod od 1,2 milijarde evra. Imao je rast od 15 do 20 odsto. Rešili smo da istaknemo najznačajnije. Od prošle godine biramo i najbolji startap. Ove godine moći će da se prijave oni koji su osnovani 2016. godine. Potrebno nam je da neko vreme posluju, da bismo mogli da ih ocenjujemo.

PROČITAJTE JOŠ - Ekonomski patriotizam: Domaće proizvode bira 76,1 odsto kupaca

Tradicionalna akcija PKS i Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija podiže vidljivost domaćih brendova. Osnovana je 2004. godine, i laskavu titulu je od tada ponelo 312 dobitnika u različitim kategorijama. Ona je postala merilo uspeha i tržišne prepoznatljivosti. Prateći moderne trendove i zahteve tržišta, akcija "Najbolje iz Srbije 2017" osvežena je i inovirana, kako na planu metodologije i kategorija, tako i u pogledu interakcije sa učesnicima i potrošačima, jer su znatno pojednostavljeni prijavljivanje i glasanje.

- Glasaju potrošači, ali i poslovni partneri kandidata - objašnjava Veljković. - Svoj glas će moći da daju od polovine februara. Izbor i dodela priznanja se očekuju u drugoj polovini marta. Kriterijumi za izbor najboljih definisani su posebnom metodologijom, koja obuhvata analizu tržišno-finansijskih parametara, glasanje potrošača, poslovnih partnera i stručnjaka, kao i ocene žirija. U žiriju su predstavnici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Ministarstva privrede, Privredne komore Srbije i istaknuti stručnjaci iz sveta marketinga, komunikacija i medija i zaštite potrošača.

Najistaknutija prednost dobitnika pečata "Najbolje iz Srbije" je marketinška promocija. Svaki izbor prati i publikacija u kojoj su predstvljeni. Imaju pravo da na svoje proizvode utisnu prepoznaljivi znak koji poručuje da su najbolji u svojoj kategoriji. Proizvođači hrane, pića, hemije i kozmetike mogu da računaju, uz dogovor sa trgovcima, i na poseban raf u radnjama. Takva je dosad bila tradicija.

Od 2004, kada je akcija "Najbolje iz Srbije" prvi put organizovana, nominovano je više od 1.700 brendova. Za priznanje se izborilo njih 314. Iz godinu u godinu sve je više prijavljenih kompanija za ovo priznanje i sve više potrošača, privrednika i stručnjaka koji glasaju za najbolje.

- Mi se nadamo da ćemo ove godine oboriti rekord po broju prijavljenih - kaže Veljković. - Rastemo iz godine u godinu, i to se najviše vidi po broju učesnika. Na početku se takmičilo oko 50 kompanija, a danas ih je skoro 200. Sve više učesnika poseduje standarde ISO, HASSAP, HALAL. Sve više ih ima i zaštićene brendove i prisutno je na više tržišta. To znači da manifestacija ima smisla i da naši proizvođači rastu i jačaju. Ovo je način da se kompanije "izmere". Da vide gde su u očima poslovnih partenra i potrošača. I to je dobro.


PRIJAVE DO 6. FEBRUARA

ZAINTERESOVANE kompanije i mala i srednja preduzeća u trku za laskavo priznanje mogu da uđu do 6. februara, do kada traje prijava. Aplicira se onlajn preko sajta "Najbolje iz Srbije". Podnose se određeni finansijski izveštaji, a Privredna komora na kraju kontaktiranjem s preduzećem potvrđuje da su se zaista oni prijavili.

www.najboljeizsrbije.com

ČLANOVI ŽIRIJA

ČLANOVI ovogodišnjeg žirija su: Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, Rasim Ljajić, potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, Goran Knežević, ministar privrede, Saša Veljković, profesor Ekonomskog fakulteta, Renata Pindžo, pomoćnik ministra trgovine, Mihailo Vesović, savetnik predsednika PKS, Miša Lukić, izvršni direktor "Publik vana" za centralnu i istočnu Evropu, Ilija Cerović, v. d. direktora Televizije Srbije i Vera Vida, predsednica UO Centra potrošača Srbije.