NA sticanje vozačke dozvole u Srbiji čekaće se i duže od sadašnjih "nekoliko meseci" jer pored nedostatka ispitivača, ako se ništa ubrzo ne promeni, auto-škole će imati i manjak instruktora.

- Od svakog časa koji održim dobijem 300 dinara. Da bih zaradio 50.000-60.000 dinara moram da vozim najmanje 200 časova, što je praktično neizvodljivo - jada se "Novostima" Marko T. iz jedne od beogradskih auto-škola. - Pri tome, za svaku sitnicu, i najmanju grešku koju upišem u "knjigu rada", ili ako na primer imam i minut manje od 11 sati odmora, saobraćajna policija, koja je non-stop u kontroli, piše mi kaznu.

PROČITAJTE JOŠ - AUTO-ŠKOLE PRED (NE)REŠIVIM PROBLEMOM: Traže im uspon na poligonu

On objašnjava da su kazne nesrazmerno velike. Instruktor za bilo koju, čak i najsitniju grešku, nehotično pogrešno upisano vreme na primer, plaća 10.000 dinara.

- Za taj prekršaj odgovorno lice u auto-školi mora da plati kaznu od 20.000, a auto-škola najmanje 100.000 dinara - kaže naš sagovornik.

PROČITAJTE JOŠ - AUTO ŠKOLE Usponi napravljeni, gorivo problem!


On dodaje i da nije logično da ako kao "civil", vozač van radnog vremena, napravi saobraćajni prekršaj za koji mu na primer oduzmu dozvolu mesec dana on ne može da se bavi svojim poslom čak dve godine:

VIŠE CENE NISU REŠENjE IAKO je jedan broj auto-škola krajem prošle godine podigao cenu obuke, nekoliko vlasnika beogradskih auto-škola sa kojima smo razgovarali kaže da "to nije rešenje". - Obuka je za džep prosečnog kandidata i sada previsoka - kažu oni za "Novosti". - Rešenje bi bilo kada bi nam država kroz poresku politiku priznala kupovinu automobila kao nabavku osnovnih sredstava za rad.

- Dve kazne i ode licenca.

I vlasnici auto-škola kažu da su svesni da će vrlo verovatno ostati bez velikog broja instruktora, a sada ih ima nešto više od 4.700 u celoj Srbiji, ne samo zbog toga što su slabo plaćeni već i zbog novih propisa.

- Svi koji imaju C kategoriju, a u to se ubraja i većina instruktora vožnje, ove godine će po automatizmu, zbog odredaba novog Zakona o saobraćaju, dobiti licencu profesionalnog vozača sa kojom bez problema mogu da odu u inostranstvo i voze kamion - kaže jedan od vlasnika auto-škole sa kojim smo razgovarali. - Razlika u plati ali i u uslovima rada je ogromna i jasno je da mi tu utakmicu ne možemo da dobijemo.

On objašnjava i da se do licence teško stiže, potrebno je da se prvo završi srednja saobraćajna škola, a zatim treba da se stekne i peti stepen "vozač instruktor".