Kompanija Lidl Srbija otvorila je u četvrtak u osam časova 16 prodavnica u 12 gradova širom Srbije, od čega pet u Beogradu.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je, na otvaranju prodavnice lanca Lidl, da ovo nije običan dan i da se ne radi o običnoj prodavnici, jer je ovo dan kada pravimo veliki korak napred ka boljem i kvalitetnijem životu.

„Od trenutka kada je najavljeno da Lidl dolazi u Srbiju koliko puta sam čuo od različitih ljudi da se pravi tolika buka oko obične prodavnice. Ovo nije obična prodavnica, ovo je nešto malo važnije. Zemlja sa takvom ponudom u maloprodaji građanima pruža i izbor da mogu da biraju jeftino, a kvalitetno“, objasnio je on.

Istovremeno, mnogo toga možemo da naučimo od Lidla, posebno u organizaciji rada, logostici i modernom načinu vođenja posla, ne samo trgovisnkih lanaca.

Ukazao je, na primer, na najsavremeniji Lidlov logistički centar u Novoj Pazovi, kao i na to da Lidlove prodavnice imaju različite temperaturne zone usklađene sa vrstama robe i proizvoda.


Vučić je preneo i da je obuka za rad u Lidlu trajala i do dve godine za neke poslove.
Lidl je, kaže, investirao u Srbiju 205 miliona evra, te zaposlio 1.553 radnika.


„Imao sam prilike da razgovaram sa radnicima, oni su nasmejani i zadovoljni. Nadaju se da će moći da napreduju, obezbede budućnost za sebe i svoju decu“, rekao je on.

Vučić je podsetio da su u rad Lidla uključene naše firme, njih 200, i da će se na policama ovog lanca širom sveta naći naši najkvalitetniji proizvodi.

Pročitajte još - Nemci nude robu upola cene (FOTO)

„U cene će se potrošači moći uveriti asmi. Video sam danas, a ne idem često u prodavnicu, dva proizvoda koji su uradili zajedno sa Nemcima. Kafa sa našom užičkom kompanijom i domaće pile iz Žitišta. Bilo bi lepo da vi Nemci ponudite to i na drugim tržištima, na primer Bugarskoj i Rumuniji“, , objasnio je on.


Istakao je da će cena naših proizvoda sigurno biti niža nego drugih, a nama bi značilo, uvrštavanje proizvoda u asortiman Lidla, otvaranje novih radnih mesta.


Vučić je ukazao na značaj nemačkih investicija, istakavši da u nemačkim kompanijama u Srbiji radi oko 50.000 ljudi.


„Sa Nemačkom imamo najveću trgovinsku razmenu. Zahvaljujući nemačkim investicijama i fabrikama imamo jednu od najbržih rastućih ekonomija u Evropi. Molim vas da podržite dalji dolazak nemačkih investitora, a mi ćemo omogućiti najbolje uslove za njihov dolazak i opstanak“, rekao je on.


Posebno se obratio penzionerima, koji su, kaže, najbrojniji kupci u jutarnji časovima, te poručio da će uskoro uz uvećane penzije, koje će iz godine u godinu biti sve veće, moći svojim unucima da ostavljaju novac za dzeparac i dobru čokoladu, i u Lidlu i na svakom drugom mestu.


"Uredili smo državnu kasu, sproveli smo neophodne reforme, napravili ono što decenijama nismo. Danas dinar držimo čvrsto pod kontrolom i danas možete da planirate šta ćete da uradite sutra", rekao je Vučić na svečanom otvaranju maloprodajnog objekta Lidla u Beogradu.


Predsednik Vučić je tokom obilaska prodavnice, nepsoredno pre otvaranja, ocenio da je objekat lepši nego u Bugarskoj.

"Lepše izgleda nego u Bugarskoj, bio sam pre 6-7 godina i ovaj je mnogo lepši i veći", rekao je Vučić.

Otvaranju prodavnice u Ulici Vojislava Ilića prisustvovali su generalni direktor Lidl Srbija Tomislav Šapina, ambasador Nemačke Tomas Šib, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i ministar trgovine, turizma i telekomunicija Rasim Ljajić.

Od ranih jutarnjih časova, građani su nestrpljivo čekali svečano otvaranje, kako bi bili među prvim kupcima.

Potrošačima je na raspolaganju 1.500 brendova, a od toga čak 350 iz domaće proizvodnje.

Samo u domenu voća i povrća uspostavljena je saradnja sa više od 25 dobavljača iz Srbije.

Zaposleni u Lidl prodavnicama će imati petodnevnu radnu nedelju, a zahvaljujući elektronskoj evidenciji, kompanija će plaćati i poštovati svaki minut njihovog rada, poručuju iz Lidla.

Lidl je otvorio pet prodavnica u Beogradu i to na Novom Beogradu, Vidikovcu, Zvezdari, Trošarini i u Borči.
Vrata ovog trgovinskog lanca otvorena su i u Boru, Kragujevcu, Nišu, Leskovcu, Smederevu, Subotici, Somboru, Užicu, Šapcu, Novom Sadu i Zrenjaninu.

Do kraja godine, najavljuju nadležni iz ove kompanije, biće otvoreno još sedam Lidl radnji - u Vršcu, Inđiji, Pančevu, Kikindi, Kruševcu, Jagodini i na još jednoj lokaciji u glavnom gradu.
Danas je Lidl najveći diskontni trgovinski lanac "broj 1 u Evropi". Maloprodajni lanac Lidl deo je Sćwarz (Švarc) grupacije čije je sedište u Nekarsulmu u Nemačkoj.
Prva Lidl prodavnica otvorena je 1973. godine u gradu Ludvigshafenu, a već krajem 80-ih godina postojalo je više od 600 prodavnica Lidla samo na podrucju tadašnje Zapadne Nemačke.

Veliko, novo tržište, otvara se 1989. godine padom Berlinskog zida, kada Lidl počinje da se širi i u istočni deo zemlje.
Lidl u ovom trenutku postoji u 27 zemalja Evrope i SAD, a njegova mreža broji više od 10. 500 savremenih diskonta i zapošljava oko 260. 000 ljudi.

Lidlovi proizvodi se skladište u više od 150 logističkih centara širom sveta.

Prema podacima međunarodne grupe za analizu tržišta "LZ Retailytics"-a, Švarc Grupa (Kaufland, Lidl) kao najveći evropski maloprodajni lanac prehrambenih proizvoda je u fiskalnoj 2017. godini ostvarila prodaju od 96,9 milijardi eura.

NEMAČKI AMBASADOR: LIDL PRIMER RAZVOJA SARADNjE

Ambasador Nemačke u Srbiji Tomas Šib istakao je da je Lidl dobar primer za šta se nemačke firme zalažu u Srbiji, što je održiv i promišljen pristup poslovanja.

"Samim tim je Lidl primer kako se razvija privredna saradnja Srbije i Nemačke", kazao je Šib na otvaranju Lidl prodavnice u ulici Vojislava Ilića na Zvezdari i dodao da u Srbiji posluje 400 nemačkih kompanija u kojima radi 50.000 ljudi, a da su od 2000. godine investirale u Srbiji dve milijarde evra.

"Predvidljivost i pouzdanost su suštinske za nemačke kompanije i zato je važno nastaviti da se radi na vladavini prava. Važno je uspostaviti što intenzivniju mrežu kontakata između srpskih i nemačkih privrednika i unaprediti transfer znanja", kazao je Šib.

Istakao je da će Nemačka i dalje biti pouzdan i pošten partner Srbije na njenom putu ka EU.

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić podsetio je da je prvi novinski tekst o tome da Lidl planira da dođe u Srbiju objavljen 2007. godine, te da se posle 10 godina u Srbiji otvara prvi savremeni diskontni lanac.

“Sada kada je Lidl došao u Srbiju otvorila se nova polemika, a to je šta to znači za srpsku privredu. Pre svega, to znači za naše potrošače zbog veće konkurencije, imaće veću mogućnost izbora, samim tim očekuje se borba među trgovcima za kupce, potrošače tako da moraju nuditi pristupačnije cene i kvalitetniju uslugu”, kazao je Ljajić.

Dolazak Lidla u Srbiju znači, kaže Ljajić, i da će trgovinski lanci morati da ponude i veće plate dobrim radnicima, trgovcima, da ih pridobili za sebe.

Očekuje i da će Lidl sa sada zaposlenih 1. 500 radnika doprineti modernizaciji trgovinske mreže u Srbiji i ističe da je dolazak Lidl-a dokaz da su reforme koje je Vlada Srbije sprovodila dale i daju rezultate, te da je to najbolja potvrda da je srpsko tržište najperspektivnije u regionu.

Naveo je i da je to signal i za druge trgovinske lance da dođu u Srbiju.

Generalni direktor Lidl Srbija Tomislav Šapina kazao je da je taj tržišni lanac jednostavniji, bolji i povoljniji i dodao da veruje da će uspeti da odgovore na potrebe potrošača u Srbiji.

Prema njegovim rečima, u prodavnicama Lidl u Srbiji biće zastupljeno 350 proizvoda domaće - srpske proizvodnje, a Lidl će građanima ponuditi i najpovoljniju potrošačku korpu.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić istakao je da je sjajna vest otvaranje Lidla u Srbiji i dodao da sa tom kompanijom dolazi i dobar kvalitet, dobre cene i nova radna mesta.

“Naša želja je da svaka opština u Beogradu ima Lidl prodavnicu”, rekao je Radojičić i dodao da će do kraja godine u prestonici Srbije biti otvorena i šesta, dok će sledeće godine glavni grad imati sedam Lidl prodavnica.

ŠAPINA: OSLUŠKIVAĆEMO POTROŠAČE DA BI BILI SVE BOLjI

Generalni direktor Lidl Srbija Tomislav Šapina kaže da je ova kompanija prvi savremeni diskontni lanac u našoj zemlji, koji na tržište donosi novo jedinstveno iskustvo kupovine.

„Mi smo jednostavni, bolji, povoljniji“, poručio je Šapina na otvaranju jedne od prodavnica u ulici Vojislava Ilića u Beogradu, kojem je prisustvovao predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

On kaže da veruje da će Lidl Srbija kroz pažljivo odabrani asortiman proizvoda, sa najboljim odnosom cena i kvaliteta, uspešno odgovoriti na potrebe potrošača.

„Ponudićemo vam Lidl brendove, sveže voće i povrće, pecivo iz Lidlovih pekara, vise od 350 proizvoda domaćih proizvođača, a pre svega ponudićemo vam najpovoljniju potrošačku korpu u Srbiji“, naglasio je Sapina.

Pročitajte još - DIREKTOR "LIDL SRBIJE": U korpi kvalitet uz najniže cene

Naveo je da je danas važan dan, kada Lidl počinje poslovanje u Srbiji, ali poručuje da je to tek početak.

„Tu smo da ostanemo i da se zajedno razvijamo. Slušaćemo vas potrošace kako bismo bili bolji iz dana u dan“, rekao je Šapin i nagalsio da je izuzetno ponosan na sve zaposlene u Lidl Srbija.

Ponosan je, kaže, na sve što je Lidl Srbija do sada uradio i dodao da je Lidl dao sve od sebe, a ono najbitnije da su svi u Srbiji radili srcem.

Prema njegovim rečima svi u Lidlu Srbija su uzbuđeni, srećni i ponosni.

Šapina je poželeo dobrodošlicu brojnim potrošačima koji su i pre otvaranja prodajnog objekta u Beogradu čekali u redu na ulazak i kupovinu.