Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović obišla je danas radove na rekonstrukciji pruge Požarevac - Majdanpek i najavila da će ta pruga u dužini od 90 kilometara ponovo oživeti od 21. novembra.

Mihajlović se sa predstavnicima medija provozala šinskim vozilom ''Kalimero'' duž dva kilometra trase kod železničke stanice Požarevac i tom prilikom je prosečna brzina bila svega 10 km na sat.

"Ovde uopšte ne funkcioniše putnički saobraćaj već pet godina, već samo teretni i to nedovoljno", rekla je Mihajlović novinarima.

PROČITAJTE JOŠ: Finansijeri pruge u prelaznom periodu

Istakla je da je ta pruga od izuzetnog značaja za privredu i razvoj tog dela Srbije.

Inače, železničari u Srbiji danas obeležavaju i slavu Car Konstantin i carica Jelena, jer je toga dana 1889. godine država Srbija preuzela upravljanje nad srpskim železnicama.

Infrastruktura železnice Srbije je 21. maja počela rekonstrukciju regionalne pruge Požarevac - Majdanpek, u dužini od 90,2 kilometara.

Remontom pruge biće stvoreni uslovi za ponovno uspostavljanje putničkog saobraćaja između Požarevca i Majdanpeka, a vreme putovanja sa sadašnjih četiri sata biće skraćeno na 75 minuta.

Zbog lošeg stanja pruge, putnički vozovi između Požarevca i Majdanpeka već pet godina ne saobraćaju, a poslednji put su prošli tom trasom 20. juna 2013.

Tom prugom u proseku dnevno prođe svega par teretnih vozova i 90 kilometara putuju četiri sata.

Rok za završetak radova je 180 dana, a vrednost posla je oko 30 miliona evra.

Pruga Požarevac - Majdanpek je u izuzetno lošem stanju, zbog čega je na 50 kilometara ove pruge brzina vozova danas samo 10 do 20 kilometara na sat, a na preostalih 40 kilometara svega 50 kilometara na sat.

Remont pruge Požarevac - Majdanpek radi se u okviru tekućeg održavanja. Koriste se materijali skinuti prilikom remontra pruge sa koridora.

Reč je o veoma važno železničkoj saobaćajnici za srpsku privredu zbog Luke Prahovo, RTB -a Bor, rudnika Majdanpek, Kaone i Kostolca.

Nosivost pruge biće povećana sa sadašsnjih 16 na 22,5 tona po osovini.

Radovima će biti obuhvaćena zamena šina, pragova i tucanika, zamena kolosečne rešetke, mašinsko rešetanje i regulisanje koloseka.

Infrastruktura železnice Srbije remont pruge izvodi sopstvenom mehanizacijom i kadrovima.

Pruga je jednokoloseča, a izgrađena je 1938. godine i do danas su remontovane samo pojedine deonice u dužini od 40 km i to još 1991. godine.

Najteža deonica je Požarevac - Babušnica duga osam kilometara, na kojoj se nalazi tunel dugačak 975 metara, u kojem će takođe biti rekonstruisan kolosek.

Zbog oživljavanja pruge Požarevac - Majdanpek Infrastrutkrua železnice Srbije će primiti 25 novih otpravnika vozova.