Radnici i stručnjaci Građevinskog inženjerskog preduzeća "Konstruktor" iz Beograda, koji demontiraju stari kolosek na pruzi Gilje-Ćuprija-Paraćin, danas su završili demontažu šina na Velikom žalezničkom mostu preko Velike Mrave kojim su vozovi tutnjali više od 65 godina i taj most ubuduće će služiti za laki drumski saobraćaj između sela Jovac, Dvorice i Oštrikovac i Ćuprije.

Stručnjaci "Konstruktora", podizvođača Italijanske kompanije "Italiana Construzioni CAF" koja gradi novu dvokolosečnu prugu Gilje-Ćuprija-Paraćin, od 18. oktobra su demontirali oko 8,5 kilometara pruge, kojom je pre 130 godina, Moravskom dolinom, prošao prvi voz prugom Beograd - Niš.

"Završilio smo radove na oko 8,5 kilomatra i danas smo na Velimo mostu koji je dužine preko 300 metara, izgrađen je 1949. godine, jer je prethodni uništen u Drugom svetskom ratu", ispričao je Tanjugu inženjer na gradilištu Stefan Pavlović.

Pavlović, koji je i šef gradilišta, je napomenuo da je most "na tri polja, čelične

konstrukcije, a drži ga nekoliko stubova od koja su dva u reci".

Na čeličnoj konstrukciji mosta, stoji amblem da su je izradili austrijski strručnjaci:

Akcionarsko društvo "Vagner-Biro-Kurc", Radionica gvozdenih mostova Beč-Grac (Societe anonyme "Waagner-Biro-Kurzaagner - Biro-Kurz" Atellers de constriction Vienne-Graz), i ona neće biti uklonjena, već samo šine, objasnio je Pavlović.

Taj deo pruge nije u funkciji od 9. oktobra kada je pušten u saobraćaj levi kolosek dvokolosečne pruge, kada je zatvoreno i staro stajalište u Gilju i demontirane rampe na putu Jagodina-Ćuprija-Paraćin.

Na dvokolosečnoj pruzi je veoma živo, puno je radnika raznih struka, radovi se privode kraju, a stručnjaci koji vode poslove rekli su Tanjugu da će pruga biti "puštena u saobraćaj 18. novembra, odnosno između 15. i 20. novembra".

Nova dvokoloesčna pruga Gilje-Ćurije-Paraćin duga je 10,5 kilomatara, projektova za brzine do 167 kilomatara na sat.

Od 20 objekata na pruzi, najveći je novi železnički most preko Velike Morave, koji je

čelični, težak 2.400 tona, dug 322,5 metara, raspona 52,5 metara koga drži šest stubova od kojih su dva rečna.

Njega su završili radnici "Goše" i "Mostogradnje" jer je most počeo da gradi pa otišao u stečaj austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina- Meteorit".

Izgradnju novog mosta i te deonice pruge finansira se kreditom Evropska investiciona banka u iznosu 16,2 miliona evra a investitor je Železnica Srbije.

Kontaktnu električnu mrežu i signalne urađeja na pruzi uradila je Kompanija "Simens".