BEOGRAD - Preduzeće Jat tehnika smanjilo je minus tog preduzeća za čak 240 miliona dinara, a u 2015. očekuje izlazak na "zelenu granu", kao i novi ugovor sa Er Srbijom za bazno održavanje erbasovih aviona, rekao je v.d. direktora Miroslav Musulin.

"Spremamo se da napravimo novi ugovor sa Er Srbijom za bazno održavanje tih aviona. Linijsko održavanje smo prepustili njima, sto je i normalno da ima operater poput Er Srbije. Očekujemo u narednom periodu potpisivanje i tih ugovora", rekao je Musulin Tanjugu.

Jat tehnika, inače, ostvaruje 30 odsto prihoda od tekućeg odnosno linijskog održavanja Er Srbijinih aviona: B737 klasik i ATR.

Prema rečima Musulina, Jat tehnika je već dobila sertifikat za održavanje i Erbasovih aviona i očekuje da će od 2015. preuzeti njihovo bazno održavanje.

On je izrazio očekivanje da će već početkom januara biti završeni pregovori sa Er Srbijom o novom ugovoru i poručio da će Jat tehnika pratiti razvoj nacionalnog avioprevoznika.

Kako je rekao, Jat tehnika je u prethodnom periodu zamenila Er Srbiji motor na erbasu A320, što je u stvari bio i prvi veci posao na tim avionima, koji je uspešno obavljen uz pomoć kolega iz Etihad ervejza, strateškog partnera Er Srbije.

Na pitanje da li Jat tehnika može da održava i nove erbasove A320 neo, koji su naručeni za novu flotu srpskog avioprevoznika, on kaže da će Jat tehnika moći da isprati sve letelice Er Srbije, jer ide u korak sa inovacijama, školovanjem kadrova i novim modelima.
"Kada sam preuzeo dužnost 1. avgusta zatečeni minus je bio 230 miliona dinara. Posle stupanja na dužnost novog šefa sektora finansija i potpune analize prilikom predaje dužnosti u pomenutom sektoru, ustanovljen je minus od 270 miliona dinara", rekao je Musulin i dodao da je zahvaljujući angažovanju novog tima i sagledavanju kompletnog poslovanja i mogućih ušteda taj minus smanjen na svega 30 miliona dinara.

Rad na smanjenju minusa se nastavlja i očekujemo još bolji rezultat kako bi Jat tehnika 2015. izašla na "zelenu granu", poručio je novi čelnik Jat tehnike, koja je jedini potpuno opremljen centar za održavanje aviona u regionu.
"Naša svetla tačka u budućnosti biće potpisivanje novih ugovora i Jat tehnika je već sada stupila u pregovore sa određenim kompanijama. Akcenat je stavljen na rusko i tursko tržište, kao i tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata", rekao je Musulin.

On navodi da je Jat tehnika već prisutna u evropskim zemljama, kao i na ruskom tržištu i da u skorije vreme očekuje dobijanje posla u Turskoj.
"Aplicirali smo za turski sertifikat kako bi održavali i njihove avione", dodao je Musulin.

Na pitanje da li u Jat tehnici ima viška zaposlenih, on kaže da i ako ima viška to svakako nije u tehničkom osoblju, jer je uvek deficit među mehaničarima i inženjerima, kao i da razmatra na koje sve načine može da uposli svoj kadar.
"U toj perspektivi očekujemo potpisivanje novih ugovora, koji će samo opravdati broj zaposlenih", naveo je v.d. direktor Jat tehnike.

Na pitanje o privatizaciji, Musulin je naveo da još nema naznake kakav će biti model privatizacije za Jat tehniku, kao i da je ubeđen da će država naći najbolji način po zapolsene i preduzeće.
"Za Jat tehniku je najvažnije da zadrži delatnost koju je do sada imala", rekao je Musulin.