Obnova pruge Beograd - Bar, prema proceni stručnjaka, koštaće 370 miliona evra. Od toga, na teritoriji Srbije investicija će biti "teška" 250 miliona, dok crnogorski deo može da se modernizuje sa 120 miliona evra. Uskoro bi, očekuju u Vladi Srbije, trebalo da se nastave pregovori oko ruskog kredita. Upravo iz tog zajma Srbija će obezbediti novac za popravku svog dela pruge.
Trenutno se radi studija o tehničko-ekonomskoj izvodljivosti modernizacije ovog železničkog pravca, koji ima šansu da bude deo novog evropskog Koridora 11, ili bar krak Koridora 10.
Izradu studije finansira Vlada Italije, koja u Evropskoj komisiji i lobira za novi koridor: Bari - Bar - Podgorica - Beograd - Temišvar.
Od puštanja pruge u saobraćaj 1976. godine do danas na većini deonica nije obavljena glavna opravka. Stanje pruge nije zadovoljavajuće pa su iz bezbednosnih razloga duž trase uvedene takozvane lagane vožnje. Tako vozovi na pojedinim deonicama mogu da razviju brzinu od svega 30 kilometara na sat. Poređenja radi, pre 20 godina kompozicije su od Beograda do Bara, poštujući red vožnje stizale za sedam sati, a danas im je potrebno deset, uz zadržavanje na granici od 35 minuta.
- Barska pruga, Luka Bar, Luka Beograd sa beogradskim železničkim čvorom čine jedinstven saobraćajni sistem - kaže za "Novosti" Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu. - Bez obzira na to da li će srpski konzorcijum postati novi vlasnik barske luke ili ne, pruga ka južnom Jadranu mora da se obnovi. Više od 30 godina gotovo ništa nije urađeno na tom železničkom pravcu, a remont je bio neophodan već posle prve decenije.
Mrkonjić oštro kritikuje izjave pojedinih ekonomista da će obnova barske pruge Srbiju koštati dve milijarde evra.
- To su gluposti, koje u javnost iznose oni koji ni ne znaju šta je pruga - navodi ministar Mrkonjić. - Stručnjaci, kojima je to posao, su uradili procenu i realna je cifra od 250 miliona evra na našoj teritoriji. To je jednokolosečna pruga, nema potrebe za proširenje tunela, jer su projektovani za najveće gabarite. Nema ni promene elemenata krivine, potrebna je zamena šina, kablova i možda ćemo napraviti još dve-tri ukrsnice da bi više vozova moglo da cirkuliše.
Prema podacima saobraćajnog instituta CIP, koji je i izašao sa procenom od 370 miliona evra, na kompletnoj pruzi Beograd - Bar neohodne su sanacije trupa pruge, mostova i propusta, tunela, električnih postrojenja, zatim zamena dotrajalog gornjeg stroja, polaganje optičkog kabla i izgradnja tri ukrsne stanice (Ribnica, Pribojska banja, Zlatica).

PRUGA BEOGRAD - BAR U BROJKAMA
24 godine gradila se teška jednokolosečna planinska pruga
454,8 kilometara dužina pruge
277,6 km kroz Srbiju
9,8 km kroz Bosnu i Hercegovinu
167,4 km kroz Crnu Goru
75-120 km na sat projektovana brzina
52 železničke stanice
254 tunela dužine 114,4 km
206 betonskih i 28 čeličnih mostova ukupne dužine 14,6 km
70 vozova na dan projektovana propusna moć

PROJEKCIJE
Lane je barskom prugom prevezeno oko pola miliona putnika i u zavisnosti od deonica od 700.000 do dva miliona tona robe. Obnovom bi se omogućilo racionalnije i efikasnije korišćenje pruge, bolji kombinovani transport, skratilo bi se vreme putovanja, povećala propusna moć i bezbednost, a smanjio bi se negativan uticaj na životnu sredinu. Prema projekciji CIP do 2025. godine prugom će se prevoziti oko dva miliona putnika i više od pet miliona tona robe.