"DžENERAL motors" je, najverovatnije, odustao od proizvodnje "Opelovih" modela u Srbiji - procenjuju nadležni u Beogradu i Kragujevcu.
Ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između "Dženeral motorsa" i "Zastave", potpisan je polovinom prošle godine. Predviđao je da se u pogonima "Zastavine" fabrike automobila proizvode dva "Opelova" modela. Montaža "astre klasik 2" trebalo je da krene do kraja ove godine. Međutim, posle potpisivanja ugovora sa "Fijatom", menadžeri ove italijanske kompanije insistirali su da se u novoj fabrici, osim "Fijatovih" ne proizvode drugi modeli.
Polovinom prošlog meseca, nadležni u Vladi Srbije su menadžerima "Dženeral motorsa" ponudili šest novih lokacija u Beogradu, Somboru i Kragujevcu, za sklapanje "Opelovih" modela. U dogovorenom roku, kako saznajemo, DžM nije dostavio odgovor. Zato se veruje da je "Dženeral motors" odustao od dalje realizacije ugovora, kojim je bilo predviđeno i da "Opel", uz carinske olakšice, na srpskom tržištu proda 8.300 automobila "astra klasik". "Opel" je do sada prodao više od 5.000 tih automobila.
Kako nezvanično saznajemo, predstavnici "Dženeral motorsa" su i na pregovorima proteklog meseca saopštili da će razmotriti ponudu sa novim lokacijama, ali da ona iziskuje velika ulaganja, što nije bio slučaj sa montažom u "Zastavinoj" fabrici automobila. "Astra klasik 2" je trebalo da se proizvodi na liniji za proizvodnju "punta".
"Zastava" je formirala posebno preduzeće "Zastava AGM" da bi realizovala ugovor sa "Dženeral motorsom". Ovo preduzeće nije privatizovano, ali ne poseduje svoje hale, tako da nije moglo da organizuje proizvodnju "astre".
Direktor ovog preduzeća Zoran Stošić ukazao je "Novostima" da raskid ugovora sa DžM ne povlači za sobom posledice po ugovorne strane.

SAMO ZA BALKAN
"DžENERAL motors" nije planirao izgradnju svoje fabrike u Kragujevcu, već je na postojećim proizvodnim linijama planirao proizvodnju manjeg broja "Opelovih" modela, namenjenih balkanskom tržištu.
Kako saznajemo, odustajanje od posla u Srbiji nema nikakve veze sa svetskom ekonomskom krizom, već u razvojnim planovima "Dženeral motorsa" nisu predviđene investicije na Balkanu.