Kreativna industrija u Srbiji ima veliki potencijal i može da doprinese razvoju srpske privrede, ali je nedovoljno iskorištena, saglasili su se učesnici panela "Šta sve može kreativna industrija" u okviru "McCann Talks" događaja.


Izvršna direktorka Srpske filmske asocijacije Milica Božanić kaže da je zapošljavanjem 9000 ljudi u 2015. godini i strana filmska produkcija doprinela razvoju srpske ekonomije.

"Kreativna industrija treba da sarađuje sa tradicionalnom industrijom, da svojim idejama oplemenjuje tradicionalnu industriju koja je već poznata u svetu", naglasila je Božanić.

Poslednje analize koje su rađene pokazuj
u da kreativna industrija čini četiri odsto BDP, dok je u Evropi taj procenat veći i iznosi oko sedam odsto.

Kreativna direktorka McCann Beograd Jana Savić Rastovac istakla je
I&F McCann Grupu, koja posluje na 12 tržišta severa i juga Evrope, kao pokazatelj konkurentnosti srpskih ideja čije vreme tek dolazi.

Savić Rastovac je naglasila da snaga kreativne industrije leži u činjenici da okosnica srpske ideje nije budžet već sposobnost da se spoji nespojivo i na taj način pronađe prostor u svetskoj areni.

Ona kaže da je neophodna edukacija za nova zanimanja, otvaranje novih radnih mesta, obrazovanje ljudi za specifična zanimanja budućnosti.

"Potencijali kreativne industrije su ogromni. Tvrdim da Srbija ima talentovane mlade ljude, ima znanje jedino što je potrebno malo hrabrosti, odvažnosti, spremnosti da se takmičimo u prvoj ligi. Verujem da je internet doneo demokratizaciju prostora i da u tom prostoru svi imamo pođednake šanse", pojasnila je ona.

I direktor Komunikacija
EXIT festivala Sagor Mešković kaže da je kreativne industrije "autoput rasta našeg BDP, jer se tu krije jedan od najvećih neiskorištenih potencijala".

"Mislim da je ogroman potencijal, posebno ako se uzme u obzir da ta kreativna industrija iz Srbije veoma lako može da dobije regionalnu dimenziju, budući da postoji zajednički jezik, slična kultura i običaji, veće tržište te samim tim može dodatno da ubrza svoj rast", pojasnio je Mešković.

On je dodao da danas ima primera da kreativni ljudi iz Srbije izvoze svoje znanje i iz naše zemlje rade za strana tržišta, što može biti smernica u šta treba ulagati.

Kao najveći potencijal vidi omladinski turizam, ali i potencijal u oblasti specijalnih efekata za filmsku industriju, izradi video igara, kompjuterskih aplikacija.

"Tu se krije ogroman potencijal, gde mi kao mali igrači na svetskom tržištu možemo da postanemo super saigrač velikim igračima i tako ubrzamo sopstvenu privredu", pojasnio je on.

Mirko Topalski iz kompanije Eipix smatra da su ta grana industrije može da ima beskonačan doprinos srpskoj ekonomiji.

Razvoj video igara, oblast kojom se bavi kompanija koju vodi, je grana koja je doživela procvat u svetu, ali koja kod nas nije dovoljno razvijena i može da raste i ima ogroman potencijal.

"McCann Talks" prvi je od planiranih događaja koji organizuje agencija McCann Beograd u godini kada obeležava 20 godina poslovanja sa ciljem da se na jednom mestu okupe i razgovaraju najrelevantniji predstavnici kreativne i srodnih industrija.

Ovaj događaj osmišljen je kao susret organizacija i pojedinaca iz sveta preduzetništva, umetnosti, tehnologije i zabave na kome će suočiti svoja mišljenja i stavove kroz panel diskusije o temama koje su relevantne za kreativnu industriju.