TESTIRANjE učenika koji se školuju na manjinskim jezicima, sprovedeno 2014. godine, pokazalo je zabrinjavajuće loš nivo znanja srpskog jezika. Bio je to "alarm" za prosvetne vlasti da promene način učenja srpskog kao nematernjeg, te da nastavu podele na dva tipa. Jedan je za učenike čiji maternji je sličan srpski, recimo Hrvate i Bošnjake, i drugi za đake kojima srpski uopšte nije blizak, kao što su Albanci ili Mađari.

Reforme su sprovedene, nastava promenjena, a sada su izmereni i prvi rezultati, koji su se pokazali kao zadovoljavajući.

Nastava srpskog jezika kao nematernjeg bila je tema i stručnog skupa u Ečki, u organizaciji Ministarstva prosvete, prosvetnih zavoda i Oebs-a, a učesvovali su predstavnici vojvođanskih školskih uprava.

- Još 2014. godine ustanovili smo da imamo predmet koji ne postiže nijedan obrazovni cilj, pre svega zato što učenici osam nacionalnih zajednica imaju različita ulazna znanja srpskog. Pre dve godine smo, uz podršku Oebs-a, započeli realizaciju novog programa u dva formata - lakši za učenike čiji maternji jezik ne pripada slovenskim jezicima ili žive u homogenim sredinama i teži za učenike koji ili govore slovenskim jezikom ili žive u heterogenim sredinama pa se susreću sa srpskim jezikom - kaže, za "Novosti", Dejana Milijić Subić iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja.

PROČITAJTE JOŠ - Žive i školuju se u Srbiji, a na srpskom ni reč ne znaju da kažu!

Program je startovao ove godine u prvom, petom razredu i prvom razredu gimnazije, i uvodiće se i u ostale razrede.

PROČITAJTE JOŠ - Studiraju na srpskom, srpski neće da govore

CILj BOLjA NASTAVA

- NAMA je cilj unapređivanje rada u svim nastavnim predmetima, pa i u predmetu koji se zove srpski kao nematernji jezik - naglasila je Jasmina Đelić.

Ona je najavila da će po istom modelu biti održani seminari širom Srbije.