Kako se približava zima veliki deo vozača ima na umu dodatni trošak – zamenu guma, odnosno kupovinu zimskih guma. Vožnja u zimskom periodu, u vreme kada je sneg i led prisutan na kolovozu, značajno je drugačija u odnosu na ostala godišnja doba. Zimske gume nisu jedina specifičnost zimske vožnje. Specifičnosti vožnje u zimskim uslovima otkrivaju nam instruktori jedne auto škole u Beogradu.

Obavezna i neobavezna zimska oprema
Prema propisu vozači motornih vozila su obavezi da od 1. novembra do 1. aprila koriste zimsku opremu na putevima u Srbiji. U obaveznu opremu spadaju zimske gume koje moraju da imaju šaru (dubinu gazežeg sloja) najmanje četiri milimetra.
Neophodno je da se zamene sve četiri zimske gume, ako se na kolovozu nalaze sneg, led i poledica. Pneumatici sa klinovima se ne smeju postavljati. Zimske gume su potrebne i kada na putu nema snega i leda jer se letnje gume drugačije ponašaju na niskim temperaturama. Ukoliko se uputite u neki od ski centara, ili krenete na put koji je na većoj nadmorskoj visini računajte na obaveznu upotrebu zimskih lanaca na najmanje dva pogonska točka.

Ukoliko se krećete van naseljenog mesta u obavezi ste da u prtljažniku imate zimske lance i druge uređaje za povećanje trakcije. Za vrste vozila M2, M3, N2 i N3 je obavezno nošenje lopate kao dela zimske opreme. Pored obavezne zimske opreme vozači automobila uglavnom imaju i mali ašov ili lopatu za uklanjanje snega i različite čistilice za stakla.

Prilagodite se stanju na putevima
Vožnja na putu sa snegom, ledom i jakim nanosima vetra stvara probleme sa kretanjem vozila i naročito zaustavljanjem. Ukoliko je put zaleđen neophodno je voziti znatno sporije i sa što manje naglih promena u vožnji.

Pre polaska na put u zimskom periodu očistite automobil od snega i leda. Većini vozača je najveći problem da automobil pokrenu po snegu i ledu. Kada se doda gas, kvačilo je potrebno otpuštati sporije. Ukoliko se oseti proklizavanje točkova treba još malo dodati pritisak na kvačilo pa opet popuštati dok se vozilo ne pokrene.
Ipak, kada na putu ima mnogo snega i leda najzgodnije je kretati iz drugog stepena prenosa (druge brzine). U toku vožnje sa prevelikim brojem obrtaja može da se desi proklizavanje točkova i zanošenje vozila. Tada treba pažljivo oduzimati gas.

Za ubrzavanje u zimskom periodu treba da se što pre pređe na viši stepen prenosa. Pri promeni pravca, da automobil ne bi zanosio, ne treba dodavati niti oduzimati gas, već se znatno pre promene pravca oduzme gas. Pedala kočnice se po snegu i ledu koristi isključivo u krajnjim slučajevima. Glavni vodič za bezbednu vožnju u zimskom periodu su zvuci motora i eventualnog proklizavanja, koje treba po osećaju kontrolisati.

Polaganje vozačkog ispita zimi
Svi polaznici auto škole koji se odluče da pohađaju praktičnu obuku u zimskom periodu će svakako dobro savladati specifičnosti zimske vožnje. Dakle, nije potrebno odlagati vozačku obuku za proleće jer se zimi zaista savladaju važne lekcije koje će mladim vozačima i te kako trebati.

Svaki polaznik auto škole će se veoma dobro spremiti i detaljno razgovarati sa svojim instruktorom pre izlaska na polaganje vozačkog ispita. Svakako, kandidat ne treba da izlazi na polaganje vozačkog ispita sve dok nije u potpunosti spreman i siguran u svoju tehniku vožnje.

Zimska vožnja je specifična, ponekad i vrlo izazovna, pa se može reći da je dobro suočiti se sa izazovom dok kraj sebe imate profesionalnog instruktora.