Odbrana: Nisu hteli da ubiju Tatona

N. B.

12. 01. 2011. u 17:01

Na suđenju za ubistvo Brisa Tatona advokati optuženih traže oslobađajuću presudu

BEOGRAD - Tražimo oslobađajuću presudu jer nema dokaza da su optuženi prebili Brisa Tatona.

Branioci 14 navijača Partizana kojima se na teret stavlja da su 17. septembra 2009. godine brutalno pretukli navijača Tuluza u centru Beograda, koji je 12 dana kasnije preminuo, u sredu su ovakvu tvrdnju izneli u svojim završnim rečima pred većem Višeg suda. U četvrtak svoje završne reči daće i optuženi, posle čega će sudija zakazati izricanje presude.

- Tokom postupka nije utvrđeno da su Ivan Grković i ostali izvršili teško ubistvo koje im se stavlja na teret - kazala je advokat Zora Dobričanin-Nikodinović, Grkovićev branilac.

- Molim vas da se izborite i oduprete pritisku i da sudbinu ovih momaka odrede dokazi, a ne želje političara i politikanata. Ovaj postupak ima politički karakter i tražim od sudskog veća da pravičnom odlukom nadvlada silu političke fame. Hteli mi to ili ne, politika je obeležila ovo suđenje.

Zora Dobričanin-Nikodinović je kazala da je veliki propust što nisu pribavljeni snimci sigurnosnih kamera koje se nalaze na obližnjim kafićima i koje pokrivaju deo stepeništa na Obilićevom vencu, sa kog je, prema optužnici nesrećni Taton, bačen. Dodala je da tužilaštvo nikada nije imenovalo nekog od optuženih da je udario Tatona.

Branilac odbeglog Dejana Puzigaće, advokat Svetozar Vujačić istakao je da "U ovom krivičnom postupku nema ništa od direktnog umišljaja za navedeno krivično delo".

- Navijačkih tuča je bilo i biće ih još - kazao je Vujačić. Navijači se nikada ne tuku da bi ubili nekog, nemaju motiv za to. Optužnica nije utemeljena na dokazima. Ima pretpostavki i sumnji, a na njima se ne može zasnivati valjana presuda. Tako nema ni dokaza da je Puzigaća organizator napada na Francuze.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (49)

Zoran Savic

12.01.2011. 18:54

Jadni Taton je sam skocio u svoju smrt. Ako nisu ovi krivi neko jeste pa neka se izvede pred sud. Taton nije sam sebi nanio smrtonosne povrede.

Dragan

12.01.2011. 19:47

Ova Zora Dobricanin nikada nije imala uspeha kao branilac na sudu. Koga god je zastupala, maksimalno je bio osudjen a ona maksimalno placena. Kada bih ja tako kvalitetno obavljao svoj posao, odavno ne bih mogao da prodam ni jedan svoj program jer bih bio provaljen kao diletant.

maks

12.01.2011. 20:57

@Dragan - Vidi se da nemas pojma. Za nju vazi da ima najvise oslobadjajucih presuda u teskim predmetima. Ako imas druge informacije, posalji koji su to slucajevi da ne budem u zabludi. Uspeh svima smeta

Dragan

13.01.2011. 11:15

@Dragan - Vidim kako je oslobodila Zvezdana Jovanovica. I ovde, sumnjam da ce njen klijent dobiti manje od 20 godina. Inace interesantno da tokom sudjenja niko nije postavio pitanje od cega je Taton umro u bolnici. Na fotografijama objavljenim u novinama videlo se da komunicira, da je svestan i da moze da se krece uz jasno vidljive telesne povrede. Vidjao sam takve ljude koji su nakon 15 dana bili na nogama a ovaj momak je umro. Da li stvarno od batina ili od sepse, buvljak-inekcije, ili ...

feniks

12.01.2011. 19:50

tu bandu siledzija treba osuditi na najvise kazne! da nas ne brukaju i ne placamo njihova zlodela kao sto smo platili za kovacevica.

milan preradović

12.01.2011. 20:05

Nisu hteli da ga ubiju???Nego šta su hteli, da ga vode na sladoleed??? Sram vas bilo, da ste roditelji znali biste koja je ovo tuga. Ja sam za drakonske kazne ovim svirepim ubicama. Da im bukvalno mladost uvene u paklu srpskog zatvora i da nikada ne ostave svoje prokleto seme na planeti.

Slavko

12.01.2011. 20:07

Ma cim su bili tu nisu nevini. Zasto nisu sprecili drugove da necineto sto su ucinili. To sto advokat lupa "tuca navijaca bila i bice". On jedosao kao navijac, u kafani je sedeo kao turista i nikoga nije vredjao.Ja sam za ostru kaznu. Ne, da se oni uniste, vec da se tako nesto visenedogodi. Ostra kazna je preventiva za druge.Daj da se stavimo: Kako bi reagovali da nam neko batinama ubije sina,a bez razloga.

monday

12.01.2011. 20:23

Ciji su to sincici kad se toliko pokusava potpuno oslobadjanje od krivice.Ako se ovi ne osude na najvece kazne onda stvarno od Srbije nema nista.Eh sto nisam Milos Obrenovic.

Dzabala

12.01.2011. 20:40

Ja bih samo pitao Zoru Dobričanin-Nikodinović da li ona ima decu i ako ima da kaze kako bi ona reagovala da joj je dete zavrsilo isto kao ovaj Francuz, posle "prijateljskog razgovora sa navijacima"???

posmatrac sa strane

12.01.2011. 23:27

@Dzabala - Advokat ili branioc Zora Dobricanin-Nikodinovic radi za dobre pare a ne za pravdu traba da se stidi ja ne bih prihvatio takav predmet jer bi me bilo sramota takve izjave da dajem.Da je njen neko u pitanju kako bi onda reagovala?

Lola

12.01.2011. 20:49

Politicki pritisak?! Ma nije valjda?!! Los izgovor draga moja za huliganstvo i lose roditeljsko vaspitanje. Kada je niska inteligencija pesnice razmisljaju a ne sive celije. Vaspitajmo nasu decu da nije uredu nikada fizicki nasrnuti samo zato sto mi je dres druge boje, sto su mi broj cipela 37 a ne 38, sto volim plavu boju a ne plavkastu.. sto on govori fransuski i pije kafu u srpskom kaficu. Bacio se sam niz stepenice samo da proveri da li je gravitacija ista u Srbiji! @#$

ddt

12.01.2011. 20:50

Pa nema tu nisu hteli...nisu deca,znali su sta rade.Kad su bili spremni da biju i ubiju,nek budu spremni da snose posledice.

lola

12.01.2011. 21:04

Gospodine Vujacicu, "navijaci se nikada ne tuku da bi ubili nekog.."( ma nije valjda tako pokazuju ljubav i obostrano postovanje) "tuca je bilo i bice ih" zbog ovakvin neinteligentnih izjava bih Vam oduzela diplomu. Umesto da kao zrela osoba date primer da takvim stvarima treba stati na put, vi ohrabrujete mlade ljude da reaguju pesnicama. Sram da Vas bude vasih "odraslih"godina. Nase reci i dela imaju veliki uticaj na buducnost nase dece. Sledeci put razmislite pre nego sto nesto izjavite.

Drakon

13.01.2011. 07:59

@lola - Advokati će savšta da izjavljuju samo ako ih mamice i tatice hiligana ili krimi bosevi, i ko za jo ko, dobro podmažu. A na ruku svima koji krše zakon ide i patetičan pravni sistem tvorevine Srbije.

Srđan

12.01.2011. 21:13

Nemojmo ispuštati iz vida da postoji fotografija Tatona neposredno nakon tuče, i da se na njoj vidi da je svestan i da komunicira (fotografija kada sedi ispred sanitetskog vozila i pokazuje prstom, može se naći na Guglu). Ono što ja lično mislim da nije dovoljno ispitano je - šta se dešavalo u bolnici i da li je medicinska nega bila odgovarajuća. Najveće pogoršanje njegovog stanja je nastupilo nakon operacija, koje su obavljene prva dan, a druga dva dana nakon prebijanja.

Lola

12.01.2011. 21:54

@Srđan - Postovani Srdjane, da li je medicinska pomoc bila adekvatna i da li je mladicu stanje pogorsano posle dva dana ili ne je irelevantno. Bitna je cinjenica da je on napadnut bez ikakvog povoda i zbog toga mu je i ukazana medicinska pomoc koja na zalost nije imala pozitivni ishod. Napad huligana je prethodio smestanju u bolnicu. Prema tome da li je ovo ili ono sada nije bitno. Bitno je da se ucesnici nemilog dogadjaja kazne jer su oni i uzrocnici tragedije. Zasto je Dejan "odbegli" zna da je kriv !

Djordano

12.01.2011. 23:43

@Srđan - Budimo realni... i mene je uvek kopkalo kako je Taton preminuo ako je u svesnom stanju prevezen u bolnicu... a tek posle zahvata lekara preminuo... strucnost lekara u ovom slucaju bitno utice na proces u smislu da se ljudima ne sudi za PREBIJANJE vec za UBISTVO, te nije ni malo pristojno to sto govorite da je tema lekarske strucnosti i gresaka "irelevantna"... Da nasi lekari nesto znaju Ministar zdravlja se ne bi operisao u Nemackoj i za Tadica ne bi dolazili lekari iz inostranstva.

Gordana

13.01.2011. 15:29

@Srđan - Srđane, na toj fotografiji se vidi da mu je samo jedno oko otvoreno, dok je drugo pod otokom i da je mladić sav u krvi. U pitanju je hematom mozga koji ne mora da odmah izazove smrt, već je u ovom slučaju ona nastupila posle dvanaest dana usled obilnog unutrašnjeg krvavljenja i nagnječenja mozga. Ne hulite lekare, oni su dali sve od sebe, jer da nije bilo operacije, mladić bi verovatno ubrzo preminuo. Kako uopšte možete da pišete da su ga vrhunski lekari neadekvatno lečili.

Mix

14.01.2011. 14:56

@Srđan - Kako ti znaš Gordana da su to vrhunski lekari? Da li ih lično poznaješ?

dragan

12.01.2011. 21:55

Mislim da se ovde desava nesto slicno poput onog slucaja kada je onaj navijac iznerviran reakcijom zandarma morao da mu gurne baklju u usta i da ga posle izsutira i da je posle sudstvu trebalo godinu dana da ga optuzi i stavi iza resetaka .U ovom slucaju je verovatno grupa navijaca stitila interese i ljubav prema klubu tako da je morala da ubije tamo nekog ko se drznuo da navija za protivnicki tim.Sada roditelji maloletnih ubica napadaju roditelje pokojnika to je problem.

predrag ramovic

12.01.2011. 23:23

zasto nisu pregledani snimci sigurnosnih kamera kojih na tom mestu ima desetak?Sta to ima ili nema na tim snimcima?Zasto su u javnost pustane lazne informacije,npr.da je Taton nosio majicu na kojoj je pisalo Srbija?Na fotografiji se vidi da je na sebi imao neku drugu majicu u momentu kad ga unose u kola hitne pomoci.Ne stajem ni na ciju stranu,ali neke stvari se kriju.

ivica stankovic

12.01.2011. 23:56

Svaka cast vecernjim novinama sto su objavili sta je rekla odbrana na sudu,nijedna druga novina nista ne pisu o tome valjda posle izlaganja tuzioca za njih je to gotova stvar ,Treba kazniti ali pravedno a ne pod pritiskom politicara ,nemojte me pogresno shvatiti ali ni u jednoj evropskoj zemlji ne osudjuju bez dokaza pa makar i za ovako brutalno ubistvo.

goran1981

13.01.2011. 01:25

Ovo je delo demokrata.navijaca tuluza su ubili ljudi koji se nenalaze na optuzenickoj klupi nego sasvim druge osobe a kompletna krivica je svaljena na navijace partizana jer je to i bio cilj.napravim rat a posle mirim i saljem mirovne snage i predstavljam se kao humanitarac.ovo je delo ljudi s vlasti.probudite se ljudi.eu i usa politika u srpskom stilu.

Bojan

13.01.2011. 11:38

@goran1981 - Ja sam čuo da su specijalni agenti Vatikana i CIA-e došli taj dan sa namerom da ubiju Tatona i za to optuže navijače jsd-a. Logistiku im je obezbedio MI6 i Mosad. Ti si primer koliko će ljudi ići daleko u svom ludilu da bi odbranili ne odbranivo. Ovi smradovi od advokata su plaćeni da budu neljudi i to im je kao neko opravdanje, šta je tvoje opravdanje da budeš loš.

DOZIVOTNO

13.01.2011. 01:37

Dozivotno da se osude.Da se jednom iskoreni ludi um nenavijaca.Nisu hteli da ga ubiju , ma nemojte mi reci ..pa nisu hteli ni onog radovog navijaca da ubiju.Samo su mu zaboli noz u vrat, iz ljubavi prema fudbalu.Barabe na robiju dozivotno

Majabg

13.01.2011. 02:40

Slazem se da je potrebno da krivci odgovaraju ali, nazalost, moram da se slozim da advokatima odbrane da su dokazi "tanki". Volela bih da postoje snimci na kojima bi se jasno videlo ko je izvrsio ubistvo, jer je svako od nas tog kobnog dana mogao biti tamo i braneci svoj zivot u masi, neduzno optuzen za nesto sto nije ucinio, a samo zato sto se zna da je navijac i da je pio kafu na Obilicevom vencu spornog dana...Dajte cvrste, neoborive dokaze i osudite ih dozivotno! Ne cinite jos jednu gresku!

ljubica

13.01.2011. 07:15

Dali se ovi branioci ovih huligana i malo stide ,dali neki od njih imaju decu.Nisu hteli da ubiju a ubili coveka,dali je ovde neko lud ili nas prave ludima.Narod koji veruje u pravdu u normalno ponasanje u posten zivot ,nece biti za to da huligane ili ubice oslobode .Zao mi je sto ima mnogo komentara koji brane huligane jel kroz te komentare se vidi koliko jos kod nas ima ,vukova u jagnjecoj kozi,.

nebitan lik

13.01.2011. 07:31

ja sam zvezdas, ali verujem u pricu da ga nisu bacili nego da je sam skocio iz straaha zato i nema snimaka kamera sa obliznjih kafica...pravda uvek i za sve1

Milutin

13.01.2011. 07:53

Ne poznajem Beograd i mnoge stvari mi nisu jasne. Ne znam kako je doslo do incidenta i dali je, samo, navijanje bilo razlog. Advokati rade svoj posao i sudije trebaju da rade svoj posao. Komentari, poput nekih Lola i slicnih, treba smatrati stranackim. Ukoliko nema dokaza da su ti ljudi tukli nesrecnika do smrti, osuditi ih za ono sto su ucinili da dodje do nesrece, a ne suditi ih za nesto sto politicare hoce da nametnu. Slazem se da je politicki pritisak preveliki na sud. Politicari u stranu!

Lola

13.01.2011. 19:41

@Milutin - Postovani Milutine, pre sveg nisam od nekih, ime mi je Lola, a drugo daleko sam od stranackih pripadnosti kao i religioznih. Samo koristim zdravu logiku. Nikada ne bih pravdu stavila u isti kos sa politickim opredeljenjem, prema tome nemate ni vi prava da me "smatrate" stranackim komentatorom. Mladic je pretucen, slike su dokaz, pao, bacen niz stepenice treba utvrditi, a da se izbegavaju cinjenice koje su do sada dokazane da je pretucen i da je to rezultiralo tragedijom je sramota.

navijac

13.01.2011. 08:33

Sta bre nije politicki. Pa ovi nasi politicari se utrkuju ko ce vise da osudi navijaca. Sada ne smes ni da spomenes da si navijac odma te gledaju kao olosa. Slazem se da njih treba osuditi ako su krivi ali da i za njih vazi isti kriterijum kao i za ostale.

Jazon

13.01.2011. 09:03

Za ovaj slucaj ima indicija da je slican slucaju Kovacevic! Neman nista protiv da se kazne pocinioci Zlocina (bez obzira u kojoj su meri uticali ili ne sprecavajuci druge da to ne urade). Samo ovde ima nekih sumnjivih radnji bas kao i u slucaju Kovacevic!? (kao drugi se ne tuku po kaficima?!).Treba dokazati ko je stvarno gurnuo i premlatio Tatona ali i onih koji su mu "pomagali" operacijama da izdahne posle par dana!

Tacno je

13.01.2011. 09:41

Malo je reci da sam ostala bez reci na ove izjave odbrane. Po ovoj logici, kako biste bilo koga onda mogli optuziti za ubistvo, svako ubistvo mozete tumaciti onda - nije bila namera... Nesretni Francuz je umirao 12 dana, a vi ovako?! Imate li vi decu, porodicu, savest? Ne shvatam kako se onda usudjujete da kazete - obicna tuca. Nije bila tuca, Francuz nikoga nije napao, pokusao je da se spase, ali je bilo kasno. Ne mogu da verujem da je neko u stanju da izjavi ovako nesto, i nikad i necu.

srdjan

02.03.2011. 02:33

@Tacno je - Moj savet...Uzmi pa se raspitaj malo sta je posao advokata u postupku.Nadam se da posle toga neces lupati ovakve gluposti

Majči

13.01.2011. 11:18

Ako nisu htjeli da ubiju ovog jadnog momka, šta su onda htjeli? Koji je razlog što su ga napali? Zašto ne napišete koje obrazloženje ti navijači imaju za takvo ponašanje?

goran1981

13.01.2011. 12:11

Gde su video snimci?pogledajmo i utvrdicemo dali su ovi momci ubice ili ne?zasto se kriju snimci?ljudi nemojte ovako optuzivati bez dokaza.ovo je strasno kako ste se okomili na ove momke.

Milos

13.01.2011. 13:30

Mladic je nesretno nastradao i nista ga vise nece vratiti!!! Osuditi one koji su to izazvali ili doveli do toga, zakonom i odredbama zakona, a ne politicki... Ako je politika tu da se pravi "FINA" prema francuzima, onda mi jos i nikad necemo saznati za "Demokratiju". Nastradali smo i mi, Makedonija, Brisel i ko zna jos gde, tamo je Srbin poginuo, u Briselu jedan izgubio OKO, pa ne vidim neku politicku aktivnost tamo???

Lola

13.01.2011. 19:26

Niko ovde ne zeli nikoga da osudi za ono sto nije uradio. I niko drugi nije ni prozvan osim ovih nesrecnika koji su se osilili na nekoga samo zato sto je drugaciji. Kako neko moze da pravda "sam je skocio da bi pobegao" samim tim je receno da je bilo nasilja i da ovi momci nisu imali nikako dobre namere. Kad je neko nateran da "skoci" u provaliju da bi se odbranio sta vam to govori o patnji kroz koju je Taton prolazio. Ubistvo iz nehata ili sa predumisljajem je razlika ali kazna je neminovna.

Miroslav Pavlovic

14.01.2011. 06:01

Ispada da je decko izvrsio samoubistvo!!?? Prepisite engleske zakone sto se tice navijaca i takvih i slicnih incidenata nece biti!!! Zalosno je sta sve advokati okrivljenih izjavljuju!! NEKA SE SVAKO OD NAS, STAVI BAR NA TRENUTAK KAO RODITELJ STRADALOG PA ONDA KOMENTARI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

el milutin

14.01.2011. 10:23

Izgleda da se Taton sam udario,spotakao se i pao niz stepenice,i da su mu ovi dobri ljudi pritrčali samo pomoci.i da je to bio samo još jedan nesretan slučaj, i nakraju ujeo vuk magarca,nikom nista. Pa to je za plakanje od tuge ako se ovi zlikovci opet izvuku, juče su napali Tatona,sutra mogu napasti nas,zato ih treba izolovati iz drustva na jedno 40 godina.Presednik,ministri svi su palili one svece.nadam se da nece pustiti da se ovakvi ne ljudi opet izvuku.Tuzilac Vukcevic je na potezu.

v.s.

18.01.2011. 11:17

u zemlji srbiji dovoljno je da predsednik drzave obeca da ce krivci odgovarati i "pravda" ce time biti zadovoljena. koliko je meni poznato mesanje u pravosudni postupak i prejudiciranje ishoda krsi elementarna pravna nacela. tako je barem u normalnim drzavama gde pravosudje nije pod pritiskom politicara. ovako ispada da je predsednikova rec konacna i iznad zakona a sve ostalo je nevazno. prepoznajte se i pustite sud da radi svoj posao i ne pozivajte na linc. u protivnom niste nista bolji.

Pravda

18.01.2011. 14:38

Nije lako advokatima da nekada govore i zastupaju ono sto inace ne bi privatno govorili ili zastupali.Ali, to im je posao.Laganje za novac. U redu, lazite i dalje, lupetajte gluposti,ali bar da mi to ne moramo da znamo. Sve je tu jasno, bez pritisaka politike, Janka i Marka. "Hrabri srpski momci" ubili su coveka koji im nista nije ucinio,a sada MOLE za nekakvu pravdu.

D'Witch

24.10.2011. 21:01

Nisu imali nameru da ga ubiju - hteli su da mu kupe pivo i pozele dobrodoslicu... pepeljarom po glavi 30 puta.