NAMIRNICE životinjskog porekla isključuju se iz ishrane tokom posta, što dovodi do toga da je kardiovaskularni sistem manje opterećen. Tokom privremenog "odmora" od mesa, jaja i mlečnih proizvoda, organizam iskorišćava unutrašnje masne rezerve, tako da se smanjuje nivo lošeg holesterola u krvi.

Međutim, ovakav način ishrane ima i neke nedostatke, kao što je suženi izbor namirnica i često ponavljanje istih jela. Zato je potrebno da se potrudite da obroci budu redovni i raznovrsni, kako organizam ne bi trpeo zbog nedostatka hranljivih materija.

PRVI DAN

Doručak: žitarice i suvo voće preliveni voćnim sokom

Užina: kruška i jabuka

Ručak: čorba od povrća, paprika punjena pirinčem i sojom, sezonska salata sa kašičicom hladno ceđenog maslinovog ulja

Večera: parče pite sa integralnim korama, sa nadevom od pečuraka

DRUGI DAN

Doručak: salata od kukuruza, praziluka, posnog majoneza i kikirikija

Užina: voćni kompot

Ručak: čorba od povrća, pire od prosa i karfiola, pečena sojina šnicla (pire se priprema kao i krompir pire) sezonska salata

Večera: pečena riba i sezonska salata

TREĆI DAN

Doručak: salata od kukuruza, paprike, šargarepe i tunjevina

Užina: suvo voće

Ručak: čorba od paradajza, pečeni krompir sa lukom i maslinovim uljem

Večera: tunjevina i sveža salata

ČETVRTI DAN

Doručak: 50 grama lanenih ili ovsenih pločica sa šoljom sojinog jogurta

Užina: badem ili orasi

Ručak: Prebranac sa alevom paprikom, mleveni paradajz

Večera: salata od posnog sira, kikirikija, susama i posnog majoneza