KRATKA šetnja odmah posle obroka, umerenim tempom, može biti najjednostavnija i najkorisnija strategija u borbi protiv dijabetesa, posebno za starije osobe. Istraživanja američkih naučnika pokazala su da 15-ak minuta hoda, oko pola sata posle svakog obroka, smanjuje nivo šećera u krvi, baš kao i šetnja u trajanju od 45 minuta ujutro ili kasno poslepodne.

Ali, naučnici su otkrili i da je šetnja posle večere korisnija od duže poslepodnevne šetnje s obzirom na snižavanje šećera, glukoze, u toku noći. Rekreacija posle obroka je posebno važna zato što smanjuje nivo glukoze u krvi, koja je obično povišena tri sata posle večere, tvrdi vođa istraživanja dr. Loreta Di Pijetro sa Univerziteta "Džordž Vašington". Ona ističe da je najbolje šetati posle večere, koji je uglavnom najveći obrok u toku danu, što dovodi do najvećeg porasta šećera u krvi, a to traje celu noć, čak i do jutra. Mnogi posle večere sede i odlaze u krevet s vrlo visokim nivoom šećera u krvi, što je najgora stvar koju možete da učinite za svoje zdravlje, smatra dr Di Pijetro.

Ako vežbate, naprezanje mišića pomaže da se eliminiše šećer iz krvi, pa se on skladišti u mišićima ili jetri. Prava mera je oko 150 minuta vežbanja sedmično ili barem po 30 minuta pet dana u sedmici.