AKO želite izvajano telo i vretenasate mišiće ne morate da vežbate po ceo dan kao balerine i baletani, ali svakako možete da "ukradete" neku od vežbi kojom baletski igrači održavaju formu.

Vežbanje po uzoru na balet praktikuju mnoge poznate ličnosti širom sveta, među kojima su najbrojnije manekenke. Ove vežbe im omogućavaju ne samo da zadrže besprekornu figuru, već i da razviju graciozan pokret i eleganciju.

Predlažemo vam šest jednostavnih vežbi koje mogu da vam izgled nogu i zadnjice dovedu do savršenstva.

MOST SA PRUŽANjEM NOGE
Lezite na leđa, savijte noge u kolenima, oslonite se na nožne prste - ovo je početni položaj. Podignite kukove, ispružite jednu nogu, spustite kukove, pa ponovite sve i sa drugom nogom. Ovo je zaokružen krug vežbe. Ponovite ga 10 puta. Vežba utiče na zatezanje celih nogu i zadnjice, jačajući uz to i mišiće leđa i oblikujući listove.

MOST
Ukoliko vam je most sa pružanjem noge previše naporan, možete raditi samo most vežbu. Iz ležećeg položaja podižite kukove, ali noge ostaju u savijenom položaju oslonjene o vrhove prstiju.

KRATKE MAKAZICE
Još jedna sjajna vežba za zatezanje celih nogu. Lezite na leđa, noge podignite pod pravim uglom sa stopalima ispružnim prema plafonu. Raširite noge u stranu, prste i dalje držeći u istom položaju. Trudite se da sve vreme mišiće nogu držite zategnute. Ponavljajte vežbu 20 puta po seriji.

KRUGOVI
Ovo je možda i najbolja vežba za zatezanje unutrašnje strane butina. Lezite na bok, oslonite se o donju ruku, gornju nogu savijte u kolenu i oslonite se prstima o pod ispred druge, opružene noge. Zategnite mišiće, podignite donju nogu i pravite sitne krugove ili je podižite gore-dole. Možete i raditi varijantu sa pomeranjem noge gore i unazad.

OBRNUTI PLIJE
Plije je vežba idealna za zatezanje unutrašnje strane butina, a u naopakoj varijanti će aktivirati i mišiće stomaka. Lezite na leđa, noge podignite pod pravim uglom sa stopalima ispružnim prema plafonu. Savijajte i opružajte noge u kolenima držeći sve vreme spojene pete.

SAVIJ, PA ISPRUŽI
Ako želite da intenzivno aktivirate mišiće zadnjice, ovo je idealna vežba za to. Sedite na bok sa nogom savijenom u kolenu, torzo oslonite o ruku. Gornju nogu ispružite u stranu, pa savijte unazad prema zadnjici, u isto vreme podižući i ruku iznad glave.