100 grama cvekle sadrži: 45 kalorija, 1,5 g belančevina, 9,4 g ugljenih hidrata, 2,5 g celuloze, 88 g vode, 0,03 mg vitamina B1, 0,04 mg vitamina B2, 0,12 mg vitamina B5, 10 mg vitamina C, 0,08 mg vitamina E, 35 mg kalcijuma, 0,89 mg gvožđa, 20 mg magnezijuma, 44 mg fosfora, 345 mg kalijuma, 0,03 mg natrijuma, 0,69 mg cinka.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Crvena salata

Potrebno je: 1 kg cvekle, 2 kašike hladno ceđenog maslinovog ulja, glavica crvenog luka, 2 čena belog luka, so i biber, 2-3 kašike balsamiko sirćeta i 2 kašike vlašca.

Skuvajte i izrendajte cveklu na trake. Kašiku ulja sipajte u veliki tiganj sa nelepljivom podlogom i zagrejte ga na umerenoj temperaturi, pa izdinstajte sitno iseckani crveni i beli luk, zatim dodajte cveklu i promešajte. Posolite i pobiberite, još jednom promešajte i dinstajte od 3 do 5 minuta, da cvekla omekša i ispusti sok. Sipajte u posudu za salatu, začinite balsamiko sirćetom i pospite sitno iseckanim vlašcem. Salatu servirajte toplu ili hladnu.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

"Sendviči" od cvekle

Potrebno je: 1 kg cvekle, 200 grama feta sira i 1/2 šolje oljuštenih pistaća. Za fil: kašika putera, 2 kašičice brašna, 2 dl soka od ceđene pomorandže, 4 kašike šećera, 2 kašičice soka od limuna i kašičica origana.

Rernu zagrejte rernu na 250 stepeni. Cveklama odsecite zeleni deo, pa ih neoljuštene obmotajte folijom i pecite od 45 do 60 minuta, u zavisnosti od veličine. Možete da ih zasečete nožem da brže omekšaju, zatim ih izvadite, ohladite i oljuštite koru. Dok se peku cvekle, u tiganju otopite puter na niskoj temperaturi, dodajte brašno i promešajte, a zatim sipajte 1 dl soka od pomorandže i mešajte da dobijete finu smesu. Neprekidno mešajte dok ne provri, pa sklonite s ringle. Sipajte u manju posudu i dodajte ostatak soka od pomorandže. Umešajte šećer, sok od limuna i 1/2 kašičice origana, dobro promešajte da se sastojci sjedine i da se potpuno ohladi. U blender stavite feta sir, polovinu količine pistaća i ostatak origana, sve ispasirajte i dodajte filu od pomorandže. Cveklu isecite na tanke kvadratiće ili pravougaonike. Svaki komad namažite sa jednom kašičicom fila i preko stavite drugi komad cvekle da izgleda kao sendvič. U svaku porciju stavite po četiri sendviča i pospite ih ostatkom mlevenih pistaća.