OTVARANJE izložbe “Sazvežđe Olje Ivanjicki” pre dve večeri u Kući kralja Petra, ponovo je otvorilo pitanje sudbine zaostavštine velike umetnice. Naime, iako su prošle dve godine od Oljine smrti, njen muzej na Kosančićevom vencu i dalje je samo imaginarna građevina. Sudski spor koji se vodi između Republike Srbije i Fonda “Olga Olja Ivanjicki” oko nasledstva oteže se unedogled.

Poslednje ročište na kome je sud doneo rešenje o prekidu postupka i upućivanju na parnicu održano je pre tačno godinu dana. Znajući da parnični postupci traju po nekoliko godina, Fond “Olga Olja Ivanjicki” uputio je žalbu na tu odluku, ali odgovor još nije stigao.

- Ostavinska rasprava je prekinuta, žalili smo se zbog upućivanja na parnicu - potvrdila je Suzana Spasić, direktor Fonda “Olga Olja Ivanjicki”. - Ta žalba je u Višem sudu i na odgovor čekamo nekoliko meseci.

POSTAVKA JEDNA od ideja je da se u Kući kralja Petra, gde se upravo održava izložba “Sazvežđe Olje Ivanjicki”, smesti stalna postavka dela poznate umetnice. Međutim, taj prostor je mali da bi se pokazalo sve ono što je velika umetnica ostavila Srbiji i Beogradu. Kuću kralja Petra potpuno je ispunilo 40 umetničkih dela, a u njenoj zaostavštini je oko 700 slika.

Izgradnja muzeja na Kosančićevom vencu 27 ne može da počne dok se spor ne reši. Čelnici grada izrazili su želju da se uključe u projekat, ali u sredu su nam ponovo objasnili da to ne mogu da urade dok se ne odredi legitimni naslednik.

Kako nam je objašnjeno, čak ni ideja o otvaranju Oljine spomen-sobe u ateljeu na Kosančićevom vencu, bez pravih naslednika ne može da se realizuje.

Istorijski muzej Srbije, koji je imenovan za privremenog staraoca zaostavštine, takođe je u nezavidnoj situaciji. I oni čekaju na dogovor republike i grada. A dok se to ne dogodi, najvrednija dela preneta su u njihov depo, jer atelje na Kosančićevom vencu zbog vlage nije adekvatan za njihovo čuvanje.

Olja Ivanjicki je za života sanjala o tome da u Beogradu sagradi svoj muzej, poput Dalijevog u Figuerasu. Za izgradnju muzeja u kojem bi bila sačuvana njena dela, ali i dela slikara, njenih prijatelja i savremenika, ostavila je 150.000 evra.