Grad Beograd ne poseduje više nijedan automobil, stari su poklonjeni lokalnim samoupravama u Srbiji, a za potrebe Grada Beograda će biti iznajmljivani, poručio je danas za Tanjug zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Grad Beograd, ističe Vesić, nije kupio ni jedan novi automobil.

"Mi smo prva lokalna samouprava u Srbiji koja je donela odluku da više nema automobile u vlasništvu", rekao je Vesić i dodao da je stotinjak automobila, koliko je posedovao grad, rashodovan, a jedan deo je poklonjen lokalnim samoupravama u Srbiji.

Grad Beograd je, kaže zamenik gradonačelnika, odlučio da iznajmljuje automobile za svoje potrebe.

"To je praksa i u većini zemalja Evropske unije, jer više ne želimo da grad bude vlasnik automobila. To znači da ćemo ih menjati na svakih pet godina sa novim automobilima što je praksa u razvijenim zemljama sveta. Grad Beograd će na ovaj način štedeti jer neće plaćati troškove održavanja, rezervnih delova i oštećenja", rekao je.

Pročitajte još - Najviše novih automobila u Beogradu


Upitan zašto baš automobile kompanije Auto-Čačak, zamenik gradonačelnika je rekao da gradska uprava nema pravo niti moć da odlučuje ko će se javiti na javni oglas, koji je bio otvoren za sve kompanije.

"Ono što je važno istaći, automobile, koje ćemo iznajmljivati i koji će doneti uštede Gradu Beogradu, nisu za gradske funkcionere, već se kupuju za komunalnu policiju, gradske inspekcije, te za gradske sekretarijate, jer postoji veliki broj službenika koji rade na terenu", rekao je Vesić.

Njemu lično je, ističe, važna činjenica da paušalne i netačne ocene o svakoj, pa i ovoj temi, dolaze od Dragana Đilasa, koji, kako kaže, ne izlazi iz dzipa, a smeta mu što će radnici u gradskim sekretarijatima, inspekcijama I komunalnoj miliciji imati skromna i pristojna prevozna sredstva kojima će obavljati svoj posao za građane Beograda.

Dodao je da on lično od 2014. godine vozi svoj privatni automobil, nije, kaže, koristio ni stare gradske automobile, pa neće ni nove.

Vesić je najavio da će do kraja godine biti objavljen tender i za lizing kompjuterske opreme, tako da Grad Beograd neće biti više ni vlasnik kompjutera.

"Sve što ima veze sa kompjuterskom opremom kao što su štampači, računari, mi ćemo iznajmljivati, jer nema razloga da lokalna samouprava bude vlasnik toga, a pri tom ćemo uz smanjenje troškova uvek imati novu opremu, koja neće biti zastarela i koja će omogućavati efikasno rešavanje problema naši sugrađana", rekao je Vesić.

VESIĆ: IZGRADNjA METROA INVESTICIONO BUDI BEOGRADSKA NASELjA


Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je danas da će izgradnja metroa u Beogradu doprineti da čitava naselja postanu atraktivna za investiranje, kao Mirijevo, na primer, ali i makiško polje, odakle će krenuti prva linija podzemne železnice duga 21,3 km.

Vesić je gostujući na Hepi televiziji rekao da će tada sav saobraćaj koji dolazi u Beograd - Železnik, Banovo brdo, Obrenovac, Lazarevac, Barajevo, Ibarska magistrala dolaziti do makiškog polja i prelaziti na metro i taj potez više neće biti toliko opterećen.

"Prva linija će ići Železnik - Banovo brdo - šećerana - Radnička - Bulevar vojvode Mišića - Mostar- Savska - Savski trg i tu će se ukršatiti dve linije metroa. Druga linija će ići Nemanjinom na gore, dok prva nastavlja prema trgu Republike - Luka Beograd - Ada Huja - Karaburma - Mirijevo. Treća linija koju projektujemo, koja ne obuhvata dogovor sa Kinezima. Kineska kompanija 'Power China' je već desetak dana u Beogradu i intenzivno radimo na pregovorima", kazao je Vesić.

Izgradnja metroa će, podsetio je, početi naredne godine, a istovremeno će biti širena i mreža BG voza.

To, prema njegovim rečima, znači da će linija koja sada ide do Batajnice kod Zemuna skretati ka Surčinu.

Pročitajte još - VESIĆ O GRADNjI METROA: Treća linija spaja Voždovac i Novi Beograd

Linija će obuhvatiti centar Surčina, nacionalni stadion koji će biti izgrađen, kao i Aerodrom "Nikola Tesla. kazao je Vesić.

Prestonica je već dobila 57 novih autobusa, a Vesić najavljuje da će do sredine sledeće godine na beogradskim ulicama biti 374 nova autobusa.

"Sa ukupno 244 nova autobusa, ovo je najveća pojedinačna nabavka u istoriji GSP", rekao je Vesić.

Do kraja godine, kazao je, biće naručeno još 50 zglobnih autobusa od kompanije "Ikarbus", a za narednu godinu planirana je kupovina još 50 zglobnih i 30 električnih autobusa.

Kao problem, Vesić je istakao to što veliki broj građana ne plaća karte.

"Grad troši godišnje oko 200 miliona evra za prevoz, od čega je svega 50 miliona od naplate karata, a čak 150 direktno dajemo iz budžeta. Nigde u svetu gradski prevoz nije profitabilan, ali se nigde ni ne dotira tri četvrtine ukupnog iznosa", kaza je zamenik gradonačelnika.

U Beogradu živi oko 730.000 zaposlenih, a markice kupuje svega 117.000 ljudi, ističe Vesić.

Prema procenama gradskih službi, oko polovine zaposlenih koristi javni prevoz, dakle oko 360.000.

Prema toj proceni, skoro 240.000 ljudi ne kupuje karte i to je neodrživo, ističe Vesić.

"Kada bi još 100.000 ljudi kupovalo markice, svake godine bi moglo da se kupi novih 100 autobusa", naveo je Vesić.

Vesić je najavio da će od 5. jula biti uspostavljen redovan tramvajski saobraćaj preko mosta na Adi.