KROZ istoriju dugu 123 godine GSP "Beograd" menjao je boje kao semafor - crvena, žuta, zelena. Sada je ponovo došlo vreme za farbanje, a vozila gradskog prevoza vraćaju se izvornoj - crvenoj boji.

- Građani su glasali da boja autobusa, tramvaja i trolejbusa u gradu bude crvena i mi ćemo to prihvatiti - rekao je gradonačelnik Siniša Mali.

Direktor GSP "Beograd" Željko Milković objašnjava da se "uniformisanje" vozila prvenstveno odnosi na naručena i ona koja će se kupovati ubuduće.

- Prefarbavanje neće ići odjednom, već će 50 novih autobusa koji treba da stignu biti u crvenoj boji - kaže Milković. - A ostala koja imamo u voznom parku biće sukcesivno farbana. Da bi svi autobusi, trolejbusi i tramvaji bili crveni potrebno nam je od šest meseci do godinu dana. "Presvlačenje" samo jednog autobusa traje pet-šest dana.

GSP trenutno ima skoro 1.300 vozila, pa od računice "boli glava".

- To bi nas po vozilu koštalo do 1.800 evra, dok je cena za "Solarisove" autobuse čak 5.500 evra - tvrdi Milković uz napomenu da je olakšavajuća okolnost što su tramvaji već crveni, te da će ukoliko se bude farbalo u istu tu boju, moći da uštede pri nabavci.

VOZILA IZ TURSKE Preduzeće "Banbus", koje u voznom parku ima oko 200 vozila svih kategorija, od čega 80 saobraća na linijama 24, 52, 56, 58, 310, 406, 513, A1, E1, E5, E6 i E8 i 860, kupilo je 22 niskopodna solo gradska vozila iz Turske i dobilo ekskluzivno pravo prodaje i servisiranja "AKIA heš" vozila na srpskom tržištu. Autobusi će stići iz Burse, prvih deset do kraja avgusta, a ostali do kraja godine.

I privatni prevoznici koji se u avgustu budu javili na tender, moraće da zadovolje ovaj kriterijum.

- Tek danas je objavljeno da će boja gradskog prevoza ubuduće biti crvena, a doskoro se pričalo da bi mogla da bude i svetloplava - kaže Velimir Kovačević iz "Banbusa". - To znači dodatne izdatke, ali da bismo konkurisali ispoštovaćemo odluku Grada. Inače, već smo ugovorili nabavku autobusa iz Turske, i prvih sedam-osam su već bili u fazi farbanja. Prvi kontingent trebalo je da bude isporučen za 20 dana. Međutim, stopirali smo farbanje dok se ne donese konačna odluka o boji, kako ne bismo morali da se izlažemo dodatnim troškovima.


OD ZELENIH PA DO ŽUTO-PLAVIH

Era zelenih vozila GSP krenula je početkom 60-ih, kada su počeli da pristižu prvi "lejlandi", a početkom 70-ih postaje dominirajuća. Ta zelena farba je napuštena pri nabavci zglobnih tramvaja iz Češke, početkom 80-ih i dolaskom druge serije "sanos" autobusa 1986, kada se počela vraćati izvorna, crvena boja. Posle 2000. bilo je pokušaja da se uvede žuta boja za vozila GSP.