TRAMVAJSKA pruga pored Kalemegdana već je na popravnom. Posle nepunih godinu dana od kompletne rekonstrukcije duž Pariske i Tadeuša Košćuška, majstori su ponovo povadili šine i trenutno rade - korekciju nagiba. Ovaj posao nametnuli su novi niskopodni tramvaji iz Španije, koji ovom, ali i na nekoliko drugih deonica u gradu, ne mogu da prođu. Novi radovi podrazumevaju i troškove, koje će na kraju platiti građani.

Radnici "Balkan gradnje" angažovani su 19. maja i od tada je potez od Pristaništa do Cara Dušana neprohodan za tramvaje na linijama "2", "11" i "13".

"Korekcija podrazumeva vađenje šina i "tesanje" asfalta. Predviđeno je da posao traje 15 dana, odnosno trebalo bi da završimo do kraja ove nedelje", kažu radnici.

STANDARD NE postoji poseban standard za širinu pruge za tramvajski saobraćaj. Železnički standard je 1.435 milimetara i tu širinu pruge imaju mnogi gradovi u Evropi i svetu za tramvajski saobraćaj kao i za metro. Međutim, mnogi gradovi kao i Beograd imaju širinu koloseka od 1.000 milimetara. Uvođenje šireg koloseka u Beogradu zahtevalo bi veći prostor, kao i ogromna finansijska sredstva. Kada bi se gradila nova pruga veće širine, cena po dužnom kilometru zajedno sa mrežom i svim potrebnim instalacijama bi iznosila između pet i 10 miliona evra po kilometru. To znači, za ceo Beograd gde je ukupna dužina tramvajske pruge 55 kilometara, bilo bi potrebno između 300 i 500 miliona evra.

Projektantima ili izvođačima, se, prema svemu sudeći, potkrala "greška" ili su prevideli da su nova vozila niskopodna, te je sada, pošto je jedno "Kaf" vozilo već stiglo u Beograd, neophodno ispraviti propust.

U dispečerskom centru najvećeg gradskog prevoznika u ponedeljak su nam potvrdili da su u toku radovi zbog kojih je tramvajski saobraćaj u Pariskoj obustavljen, a da više informacija možemo dobiti u Agenciji za investicije koja je nadležna za ovaj posao.

Prema rečima Dragana Ivanovića, zamenika direktora Agencije za investicije, na delu tramvajske pruge u toku su manje korekcije na četiri krivine, jedne u Tadeuša Košćuška i tri u Pariskoj.

- Radovi se odnose na korigovanje nadvišenja tramvajskih šina, kako bi se osiguralo bezbednije kretanje novih vozila - kaže Ivanović. - Potreba novih tramvaja je da budu blaži nagibi i komfornije šine. Majstori će rešiti problem. Posao vodi GSP "Beograd", koji će i finansirati radove, ali dok ne bude završen ne znam koliko će korekcija da košta.

Zamenik direktora Agencije za investicije dodaje da se sve radi prema dinamičkim proračunima koje su uradili stručnjaci iz kompanije "Kaf". Oni podrazumevaju sitne intervencije na još nekim lokacijama, posebno kod pojedinih stajališta i popravku skretnica, što se trenutno radi u Karađorđevoj ulici.

"ŠVAJCARCI"

- KOMPLETNA mreža u Beogradu zahteva prilagođavanje, jer na našim šinama saobraća dva tipa tramvaja "Divag" i "KT4" - ističe Ivanović. - Zato je nemoguće kompletno prilagoditi šine samo jednom tipu vozila. Kada su stigli prvi "švajcarci" morali smo da prilagodmo pojedina stajališta. Dorađene su stanice duž Jurija Gagarina, jer je "zeleni" tramvaj bio širi od postojećih, pa je trebalo suziti stajališta.