NAJPOZNATIJE domaće arhitekte, okupljene u Akademiji arhitekture Srbije, zatražile su od gradonačelnice Radmile Hrustanović da u Starom dvoru organizuje sastanak o novom Generalnom urbanističkom planu Beograda, gde bi se **u opuštenoj atmosferi i sa mnogo dobre volje** razgovaralo o budućnosti naše prestonice. Arhitekte podsećaju da na njihov predlog od pre dve godine - da se održi **okrugli sto** o ovom strateškom dokumentu - nikada nije odgovoreno.
Akademija je gradskim vlastima prosledila i mišljenje svog kolege Branislava Jovina, koji upozorava da novi GUP ne sme da bude usvojen, jer će, kako navodi, predstavljati novi kamen o vratu naše prestonice, koja će se nepovratno vratiti među balkanske palanke 19. veka!
Predsednik Akademije arhitekture profesor Dimitrije Mladenović u dopisu je objasnio gradonačelnici Radmili Hrustanović da je Branislav Jovin, član Akademije, **već duže vreme najznačajnija ličnost posleratnog beogradskog urbanizma**, kao i da **ne mogu postojati nikakvi stručni, racionalni, ni ljudski razlozi koji bi mogli opravdati prekid kontinuiteta i neuključivanje arhitekte Branislava Jovina u urbanističku sudbinu Beograda**.
Arhitekta Jovin smatra **da je plan zasnovan na pogrešnim polaznim urbanističkim postavkama** - na građevinskom zemljištu u društvenoj svojini. Zato su sve predložene odrednice - o stanovanju, centrima, radnim zonama, zelenim površinama, javnom saobraćaju i rešenjima sistema ulične mreže i parkiranja automobila - pogrešne, pa se **plan kao retrogradna tvorevina ne može i ne sme prihvatiti**.
Pisanje novog GUP-a, ali i najave da će se ovaj dokument, da bi se izišlo u susret investitorima, menjati jednom godišnje, on je okaraterisao kao - **urbanistički skandal** .

KAO U SVETU
GRADSKIM vlastima Branislav Jovin predlaže: da se od stručnog kadra Direkcije za građevinsko zemljište (koja prestaje da postoji po usvajanju Zakona o denacionalizaciji), i Zavoda za izgradnju grada, formira Direkcija za metro i izgradnju Beograda - kao u svim velikim gradovima sveta - koja će u narednih 40 do 60 godina graditi infrastrukturu budućeg evropskog Beograda. Zahteva se i da ta novoformirana direkcija odmah pristupi realizaciji dogovora sa gradonačelnikom Zoranom Đinđićem iz 1997. godine - da se donese odluka o izgradnji beogradskog metroa.