ТЕШКАШИ” који избегавају српске ауто-путеве како не би плаћали путарину ускоро неће моћи бесплатно да возе ни по магистралним путевима у нашој земљи. Како је у петак најавио Зоран Дробњак, в. д. директора “Путева Србије”, ово јавно предузеће ће од Владе Србије тражити да се на магистралним путевима у Србији одобри увођење наплате путарине.

Реч је о путевима првог Б реда, а наплата путарине би се односила на возила тежа од седам и по тона.

- Пошто камиони избегавају наплату путарине на ауто-путевима, онда нека је плаћају на магистралним путевима - истакао је Дробњак, напомињући да је то важно и због безбедности у саобраћају.

Новости” су у априлу ове године писале о томе да се наплата коришћења путева прве Б категорије разматра у пословној стратегији “Путева Србије”. Додуше, у дугорочном и средњорочном плану пословне стратегије овог предузећа у наредној деценији, до 2027. године, наводи се да би се наплата путарине односила на камионе теже од 12 тона. Тачније, у првој фази би се путарина плаћала на најфреквентнијим магистралама, а у другој фази би путари намет обрачунавали и камионима тежим од три и по тоне.


Прочитајте још: Прво штедња у “Путевима Србије”, па скупље путарине

Уколико би надлежно министарство одобрило одлуку о наплати путарине на државним путевима првог Б реда, који имају највећи интензитет саобраћаја, само би се проширила већ постојећа електронска наплата путарине. Користила би се иста опрема којом је реализован и ЕНП систем на ауто-путевима, без изградње наплатних станица.

Иако ова мера доноси повећање прихода путарима, очекује се да она допринесе и повећању безбедности у саобраћају. Јер, увођењем путарине на овим правцима саобраћај тешких возила био би преусмерен на ауто-путеве.


Прочитајте још: Дробњак: Причаћу са Вучићем, путарине да поскупе 10 одсто

Иначе, на територији Србије има укупно 16.221,125 километара државних путева првог и другог реда и, према подацима ЈП “Путеви Србије”, њихова вредност се процењује на четири и по милијарде евра. Укупна дужина ауто-путева у нашој земљи је 781.633 километра, док државних путева првог Б реда има тачно 4.486,575 километара.

ПОСКУПЉЕЊЕ

Први човек “Путева” најавио је и поскупљење путарина за 10 одсто. Дробњак је, наиме, најавио да ће захтев за поскупљење то предузеће упутити Влади Србије.