НАЈАРОМАТИЧНИЈА зачинска биљка на планети - цимет, своју употребу је нашао у свим светским кухињама као саставни део слаткиша, али се он у традиционалној медицини користи и код особа које имају проблеме са прекомерном тежином.

Узимањем само пола кашичице цимета дневно дијабетичари могу у знатној мери да смање ниво шећера у крви, јер његови састојци комплекса катехина и епикатехина активирају инсулин и са њим заједнички делују. Експериментално је доказано да цимет снижава и ниво масти и лошег холестерола, има фунгицидно дејство, односно уништава гљивице и спречава њихов раст. Цимет је одличан извор мангана, гвожђа, калцијума, бакра и цинка, углавном недостајућих минерала у већини намирница. Од витамина садржи витамине Ц, К, пиродоксин (Б6) и рибофлавин (Б2).


ЈУТАРЊИ ЧАЈ

Јутарњи чај ће бити још укуснији ако у њега додате цимет, чиме ће ово постати природни напитак за мршављење. Још је боље ако у чај додате и мед. На једну шољу чаја оптимално је ставити једну кашичицу млевеног цимета и две кашичице меда. Калорије које се налазе у две кашичице меда неће се “лепити” за тело јер су цимет и мед одлични савезници у борби против вишка килограма.


ПОДНЕВНА УКУСНА УЖИНА

У поподневним сатима цимету и меду додајте и ђумбир. Цимет и ђумбир су још једна добра комбинација за мршављење. У две кашичице меда умутите пола кашичице цимета и пола кашичице ђумбира. Нека ово послужи као чаробни премаз за тост, када је време за ужину.


ВЕЧЕРЊИ НАПИТАК

У вечерњим сатима препоручује се да се прокува 200 милилитара воде са једнаким деловима меда и цимета, по пола кашичице. Попити пола сата пре одласка на спавање.