Да ли знате шта је најважније за леп травњак? Битна је садња, врста семена, али за травњак као са филма најважнији су нега и одржавање.

Травњак је потребно прихрањивати минимално једном или два пута годишње, а идеално једном месечно. Прво пролећно прихрањивање травњака најбоље је обавити у рано пролеће пре кише, при чему не треба претеривати с ђубривом.

Уколико садите траву на пролеће, не користите производе за контролу корова. Одложите употребу таквих производа док нови травњак не покосите најмање три пута. Иначе, најбитнија ставка одржавања травњака јесте редовно кошење.

Стручњаци препоручују да се кућни травњак коси два до четири пута месечно од пролећа до јесени, зависно од временских услова и раста траве. Најбоље је косити када трава достигне висину од осам до 12 цм. Честим кошењем, ствара се чвршћа и отпорнија стабљика и подстиче јачање бусена и стварање травнатог тепиха.

Почетком пролећа, прво кошење врши се на најнижој висини како би се, после снега и киша, травњак просушио и проветрио. Оптималан број кошења у почетку је од два до три пута месечно, касније се повећава на три до четири пута у месецу. Средином јесени број се враћа на почетних од два до три пута, а у октобру, довољно је косити само једном месечно. У случају суше не препоручује се кошење, већ заливање. Покошену траву није добро оставити на травњаку осим у мањим количинама пре летњих суша, јер се на тај начин може додатно побољшати влажност земљишта.

БОРАВАК У БАШТИ ЧУВА ЗДРАВЉЕ

Благодети боравка у башти и бављења биљкама одавно су доказане. Само пола сата дневно смањује стрес, опушта мозак и умањује анксиозност. Узгој било какве врсте биљака захтева и одређену физичку активност, па се активирају мишићи, дубље дише, па самим тим и смањује стрес који је највећи непријатељ срца. Научно је доказано да се људи осећају боље уколико више времена проводе на отвореном простору. Такође, боље спавају, јер боравак на ваздуху у комбинацији са физичком активношћу ствара здрав умор.