Због обиља корисних састојака и лековитих својстава, сочиво би требало да је више заступљено у исхрани. Његова растворљива влакна снижавају ниво глукозе и холестерола у крви, па на тај начин смањују потребу организма за инсулином код особа оболелих од дијабетеса. С друге стране, нерастворљива влакна поспешују варење и скраћују време задржавања хране у дигестивном тракту, због чега се сматрају добром заштитом у смањивању ризика од појаве карцинома дебелог црева.

Сочиво је и прави рудник витамина Б комплекса који повољно утичу на нервни систем, док висока концентрација гвожђа помаже у спречавању појаве малокрвности. Богатство калијума доприноси регулисању срчаног ритма и промету материја у организму, контролише равнотежу воде, па самим тим и крвни притисак.

Због високе концентрације витамина Б и великих количина угљених хидрата, сочиво представља и енергетски вредну намирницу. Ова комбинација састојака чини je идеалном за активне особе као што су спортисти и људи изложени великим физичким напорима.

Захваљујући свом сложеном саставу и присутним влакнима, угљени хидрати из сочива након оброка постепено одлазе у крвоток, што је још једна његова предност. Таква особа и неколико сати после оброка осећа снагу, што је посебно важно за оне који повремено имају нападе хипогликемије.