УКОЛИКО се будите малаксали и сувих уста, то недосмислено указује на дехидратацију. Ако се ово дешава често, могуће је да постоји неки значајнији медицински узрок овог стања.

ГУБИТЕ ТЕЧНОСТ ТОКОМ НОЋИ

Чак и ако не заспите жедни, природно ћете изгубити нешто течности просто дишући током сна. Али, одређени начини дисања чешће изази- вају дехидратацију него други. Ово се нарочито односи на особе које ди- шу на уста или хрчу. Ако дишете на нос, нећете изгубити ни приближно толико воде као ако дишете на уста.

НИЖИ НИВO ЕСТРОГЕНА

Код жена, у одређеној фази менструалног циклуса, естроген пада и организам брже дехидрира током дана и ноћи. Естроген утиче на способност организма да задржава течност, и кад ниво овог хормона падне, било током циклуса, било у менопаузи, ризик од дехидратације расте. Естроген и прогестерон утичу на задржавање течности у организму. ВЕЖБАТЕ КАСНО УВЕЧЕ Ако увече одрадите интензиван тренинг, а не пијете довољно воде, такође повећавате ризик од дехи- дратације. Осим тога, вежбање касно увече може вам пореметити унутрашњи часовник, па ће вам бити теже да заспите, због чега ћете се пробудити уморни и жедни. Уколико сте навикли да вежбате увече, покушајте да померите тренинг за сат или два раније и водите рачуна да попијете довољно воде.

НЕЖЕЉЕНА ДЕЈСТВА ЛЕКОВА

Одређене категорије лекова, као што су антидепресиви, повећавају ризик од дехидратације током ноћи. Ту су и деконгестанти и капи за нос, које ће решити проблем запушеног носа, али пошто лек "не гађа" само крвне су- дове у носу, биће вам сува и уста. Ако узимате лекове због неког хроничног стања, проверите са лекаром да ли су они можда узрок дехидратације током ноћи.