Када сте под стресом ништа не може да вас опусти као дуга шетња, било у природи или у граду. Па и не мора да буде дуга. Овај вид активности толико прија организму да нас не би чудило да доктори ускоро почну да сваком од нас преписују шетњу на рецепт. Према речима др Томаса Фрајдена, директора британског Центра за превенцију и контролу болести, ова једноставна навика може да се сврста међу веома ефикасне методе лечења бројних болести, а да бисмо постигли резултате довољно је да шетамо само 15-20 минута дневно. Дакле, нема више изговора да немате времена за ходање. Стога наводимо неколико позитивних ефеката редовног корачања по наше здравље:

Смањује ризик од инфаркта и осталих кардиоваскуларних обољења

Научници су утврдили да два и по сата недељно проведена у шетњи, односно 21 минут дневно, за 31 одсто смањују могућност од кардиоваскуларних обољења, а за проценат више од преране смрти.

Редукује телесну тежину

Сваки човек има гене који утичу на склоност ка гојењу, а један од најлакших начина да се изборимо са тим је да умањимо њихов утицај. Утврђено је да једночасовна дневна шетња буквално преполови ове гене, док 15 минута ове активности током дана помаже у обуздавању жеље за слаткишима, па и при мршављењу. Такође, редовно, свакодневно 20-минутно ходање, подиже ниво серотонина, због чега ћете се осећати мање стресирано и нећете се преједати на нервној бази.

Снижава крвни притисак

Лекари су потврдили да је десет минута шетње током дана довољно да вам помогне у снижавању притиска, а уколико ходате 15-20 минута сваког дана, веће су шансе да ће вам се притисак усталити у границама нормале.

Побољшава памћење

Студија је показала да 40 минута шетње недељно ојачава меморију, а 15-20 минута ходања дневно успорава смежуравање мозга услед старења.

Умањује бол у зглобовима

Шетањем подмазујете зглобове и ојачавате хрскавице, нарочито у коленима, и спречавате укоченост и бол у кичми.