ОБЛИК тела има велики утицај на здравље. Наиме,потенцијални здравствени проблеми често су проузроковани вишком масних наслага, који се скупљају на различитим деловима тела. Од тога да ли је вишка највише на струку или боковима, зависи којим здравственим проблемима смо склонији.

Стомак и струк

Сало које се скупља на стомаку и око струка јесте најопаснија за здравље, показује истраживање. Особе које су грађене тако да се вишак килограма највише види на овим деловима тела, чешће пате од срчаних болести, канцера и дијабетеса. Стручњаци саветују да једете мање угљених хидрата, да уместо других слаткиша једете тамну чоколаду и да своје оброке заснивате највише на протеинима попут пилетине, ћуретине и рибе. Такође, саветују се кардио-тренинзи - пливање, вожња бицикла, трчање, али и тренинзи снаге.

Бутине и кукови

За овај тип карактеристичне су мршавије руке, мања рамена и вишак килограма на бутинама, задњици и куковима. Сало на овим деловима тела није толико опасно и не оштећује органе попут јетре или срца. Ипак, код овако грађених људи се често јављају проблеми са венама, коленима и зглобовима. Вишак килограма на овим деловима тела ствара притисак за вене, па се због тежине временом оштећују колена и зглобови. Стручњаци саветују избегавање масти и коришћење намирница попут хлеба од житарица, овсених пахуљица и сочива. Препорука је вежбање 30 минута дневно, аеробне активности и вежбе за кукове и бутине.

Груди и рамена

ОСОБЕ који имају ову фигуру имају ужи струк и кукове, а шире груди и рамена. Сматра се да имају екстремно активне надбубрежне жлезде, које им убрзавају метаболизам и тиме спречавају гомилање вишка килограма. Колико год да делују атлетски грађени, ако се угоје, много су подложнији срчаним болестима и ризику од развоја остеопорозе. Саветује се да раде вежбе усмерене на развој доњег дела тела, као и конзумирање намирница које су богате протеинима, попут живинског меса или рибе.

Равномерно распоређен вишак

КОД жена то значи да имају веће груди и кукове, док је струк узак. Научници тврде да ове особе имају бољу репродуктивну способност и да су мање склоне депресији. Ипак, као и сви, они треба да ограниче унос обрађених намирница, шећера и кофеина, да би остали здрави. Препоручује се да уносе здраве масти из авокада, рибе, орашастих плодова, семенки и маслиновог уља.

Атлетска грађа

ОВЕ особе најчешће имају уже кукове, мање груди, које су отприлике исте ширине као струк. Њима је углавном лако да скину вишак килограма и имају мањи ризик од срчаних болести, дијабетеса, рака дојке. Жене ове грађе, међутим, понекад имају нижи ниво естрогена, што може да им омета менструални циклус и повећа ризик од ендометриозе, па самим тим може да представља и проблем за плодност. Да би природно повећале ниво овог хормона, саветује се да једу ланено семе, соју и воће, посебно јагоде и брескве.