ВОЖЊА бицикла је вишеструко корисна. Одржава добру кондицију и здравље, спречава настанак многих болести и не загађује животну средину. Међутим, да би се постигао прави ефекат ово превозно средство треба користити бар од три до четири пута недељно, без обзира на временске услове. Редовном јутарњом вожњом троше се калорије, скида сало и јачају мишићи. На бициклу сваки мишић постаје активан, а посебно кардиоваскуларни систем и срце. Уз то, боравак у природи, свеж ваздух и осећај растерећености и задовољства, делују релаксирајуће и ослобађају од стреса. Да бисте у потпуности уживали у вожњи овог популарног двоточкаша, важно је применити неколико правила. Пре свега, треба да правилно седите и одредите циљ вожње. Пронађите своју стазу, јер уживање у крајолику док окрећете педале такође делује опуштајуће.

Ако вожњу бициклом схватате као спорт, треба да постигнете од 60 до 80 обртаја у минути. Постепено, из недеље у недељу, повећавајте број пређених километара. У првој седмици треба да превалите два км за 9 минута, у другој и трећој недељи четири км за 18 минута, у четвртој и петој шест км за највише 27 минута. У шестој и седмој без проблема треба да пређете 10 км за највише 45 минута, а у осмој 12 километара за 53 минута.