ТОКОМ вечери метаболизам је најмање активан и то је главни разлог зашто тада не треба да једете обилне оброке.

Bечера би требало да буде најлакши оброк у току дана и треба да једете најмање два - три сата пре спавања, како би организам имао времена да је свари.

Уколико се ипак жеља за храном увек појављује у касним вечерњим сатима, покушајте да схватите због чега је тако.

* Једите довољно током дана

Ако сте увек гладни касно увече, покушајте да утврдите да ли једете довољно током дана. На сваких три до пет сати једите, или узмете неку здраву ужину.

* Доручак је обавезан

Дан би требало да започнете оброком који је богат влакнима, протеинима и калоријама, док је избегавање и изостављање доручка једна од најчешћих грешака која доводи до тога да нас глад "стигне" током вечери.

* Не мешајте глад са досадом

Ако сте увече гладни, једите, али се прво уверите да је то што осећате заиста глад. Понекад наша жеља за храном увече заправо није глад, већ начин да се изборимо са стресом, емоционалним проблемима, досадом, али је можда и навика.

* Једите када сте заиста гладни

Када сте заиста гладни, требало би нешто да поједете, али бирајте сложене угљене хидрате, здраве масти и протеине. Комбинација угљених хидрата и протеина потискује апетит, па ћете бити сити до јутра.

* Одаберите праве комбинације

Када се деси да после вечере огладните, узмите пола шоље грчког јогурта или комад сира (протеин), четвртину авокада или четвртину шоље ораха (здраве масти), нешто од сложених угљених хидрата, попут житарица или две трећине шоље кокица. Уместо грицкалице, скувајте себи чај или чашу млека са циметом.

* Избегавајте масно и зачињено

Храна и напици који садрже кофеин и који укључују кафу, чај и чоколаду, не препоручују се у вечерњим сатима. Требало би да избегавате зачињену и масну храну, јер то може да узнемири стомак и лоше утиче на спавање.