ЈЕЛОВНИК који подразумева да током четири дана главне намирнице буду јагоде и јогурт показао се делотворним за губитак вишка килограма.

Иако умеју да буду веома слатке, јагоде заправо имају мало калорија, што их чини добрим дијететским производом. Осим изузетног укуса, јагоде су познате и по својим лековитим дејствима. Смањују ризик од срчаних обољења захваљујући витаминима Ц, Б6, К, фолној киселини, амино-киселинама и калијуму. С друге стране, јогурт такође обилује витаминима, калцијумом и минералима, захваљујући којима црева боље раде. Све то чини да резултат буде убрзано губљење вишка масних наслага.

Искуства су показала да великом броју људи прија овакав режим исхране, али не би требало да траје предуго како не би дошло до нежељених ефеката, тврде стручњаци. Препорука је да приликом одабира јагода тражите искључиво органски гајене.

Дијета је базирана на свежим намирницама, што значи да ће уштедети сате поред шпорета. Осим јагода и јогурта, на јеловнику могу да се нађу сир, риба, млеко, интегрални хлеб, зачини, маслиново уље, различито воће и поврће, док би кафу требало да ограничите на једну шољицу дневно.

ПРВИ ДАН

Доручак: Воћна салата од 250 г јагода, пола јабуке, пола банане и 50 г јогурта.

Ужина: шејк од 100 г јагода, 1 дл немасног млека, пола кашичице меда и 50 мл минералне воде

Ручак: Салата од 150 г јагода, комада ћурећих груди, краставца, 300 г шпаргле, мало першуна, кашичице млевених ораха, мало сока од лимуна, кашике маслиновог уља и шест кашика негазиране минералне воде.

Ужина: Помешајте 100 г јагода са 1 дл јогурта.

Вечера: Салата од једног већег куваног кромпира, црног лука ситно исеченог, малог куваног целера, 1 дл јогурта, 50 г немасног сира, мало першуна, по жељи са мало соли и бибера.

ДРУГИ ДАН

Доручак: Две кришке интегралног хлеба са мало сирног намаза.

Ужина: Пире од 200 г јагода, мало маслаца, кашике меда и различитих бобица.

Ручак: Салата од 100 г јагода, зелене салате, кришке измрвљеног тост хлеба, парадајза, паприке, 1 дл јогурта, сока од лимуна, соли и 50 г немасног сира.

Ужина: сок од 1 дл јогурта и 100 г јагода.

Вечера: Палачинке са јагодама. Палачинке пеците по уобичајеном рецепту и филујте их кремом од изгњечених јагода и мало младог сира.

ТРЕЋИ ДАН

Доручак: Овсена каша са 100 г јагода, пола банане и мало сока од јабука.

Ужина: 1 дл јогурта, 100 г јагода и кашичица меда.

Ручак: 200 г јагода и мања обарена главица карфиола са 30 г сецкане шунке и кашичицом путера.

Ужина: 1 дл сока од поморанџе и јагода.

Вечера: Пире од барене шаргарепе, бареног кромпира и мало млека. Поспите кашиком пармезана и запеците у рерни 15 минута. Пире једите са мешавином сока од једног парадајза и 100 г јагода.

ЧЕТВРТИ ДАН

Доручак: Две кишке интегралног хлеба са намазом од немасног сира и 50 г јагода.

Ужина: Измиксајте поморанџу, јабуку, 100 г јагода и кашичицу меда.

Ручак: Печена пастрмка са црним луком и лимуном, колутови од 50 г јагода и мало сенфа.

Ужина: Измиксајте 150 г јагода, кашичицу меда, сок од једног лимуна и 1 дл воде.

Вечера: Салата од печеног кромпира, шаргарепе, паприке, листа целера и сока од лимуна. Све ове састојке измиксајте у блендеру и помешајте са мало јагода, 50 г сира и 1 дл јогурта.