ЗБОГ стреса и нервозе, или сталног умора и учесталих главобоља, многи обаве и по десетак различитих прегледа, а не открију узрок тегоба. Лекари кажу да, иако ови симптми могу да буду последица мањка неког минерала, прво прегледима морају да се искључе озбиљнији поремећаји здравља. Најчешће је у питању недостатак магнезијума, од чијег дефицита, према неким прценама, пати 40 одсто становништва.

Доктор Горан Ђинђић, помоћник директора за медицинске послове клинике за психијатријске болести "Др Лаза Лазаревић", каже, за "Новости", да магнезијум учествује у више од 300 различитих метаболичких процеса у телу - на рад мишића, биохемијске процесе у мозгу, различите хемијске реакције и преношење нервних импулса...

- Према симптомима као што су нерасположење, губитак енергије, главобоља и лоша концентрација, може да се посумња да постоји недостатак магнезијума у организму. Хроничан мањак овог минерала може да доведе до анксиозности, осећаја депресивности, умора и недостатка воље. Код особа које већ имају одређене психичке проблеме, недостатак може да погорша симптоме основне болести - потврђује др Ђинђић.

Уколико постоји стална напетост, недостатак стрпљења, нервоза и импулсивност, то су показатељи да је нервни систем ослабљен. Уколико се ништа не предузме дужи временски период, може да дође до појаве апатије, несанице, узнемирености, али и синдрома хроничног умора и депресије, упозоравају стручњаци. Стресне ситуације исцрпљују резерве магнезијума, који се троши на опуштање мишића и нерава. Због тога поједине студије повезују хронични емоционални и ментални стрес, управо са недостатком магнезијума.

- Магнезијум смањује ниво хормона стреса, а самим тим и анксиозност, зато може да буде "терапија" у неким од ових стања - каже наш саговорник.

Према истраживањима, мањак овог минерала може да настане и због свакодневног уноса великих количина шећера, рафинисаних намирница и млечних производа, док негативан ефекат могу да имају и суплементи калцијума и постојање различитих обољења, попут целијакије и Кронове болести.

НЕСАНИЦА

ЧAK и минимални недостатак магнезијума може да утиче на мозак, због чега могу да се појаве проблеми са несаницом. С друге стране, редован унос може да помогне у процесу активирања процеса у организму који су одговорни за смирење и опуштање. Осим тога, магнезијум утиче на правилно лучење хормона мелатонина, који је одговоран за циклус спавања.