ЛЕП и сунчан дан увек је повод за излазак напоље и боравак у природи. Међутим, оне који су зиму провели углавном седећи, повећана физичка активност може “скупо да кошта”. Незгодан положај ноге или благи скок могу да буду узрок озбиљне повреде, па чак и окидач хроничне упале зглоба, која је увек праћена болом и ограниченом покретљивошћу.

Др Немања Славковић, ортопед Института “Бањица”, каже да би са физичком активношћу требало почети постепено, а веома битно је одабрати одговарајућу обућу:

- У последње време нема много разлике између патика и већине ципела, али оно што је битно јесте да обућа за шетњу мора да буде удобна и да има добру табанску потпору - каже др Славковић. - Дакле, ципеле у класичном смислу, које се користе у пословним или свечаним приликама, нису добар избор за дуго стајање и ходање. Посебно је лоше дуготрајно стајање и ходање у ципелама са повишеном петом, пошто таква обућа повећава притисак на предњи део стопала и тиме узрокује болове, формирање жуљева, спуштање анатомских сводова стопала и веома често, чукљевито стопало. Осим тога, стално ношење истог типа круте обуће може да изазове деформитете, пре свега на стопалима, али потом и на другим деловима тела.

КАДА је о очувању здравља зглобова реч, наш саговорник истиче да су најповољније активности пешачење и пливање.

- Свакодневна шетња одржава коштану густину у повољним вредностима, поспешује мишићну снагу и одржава адекватну покретљивост зглобова - каже др Славковић. - При томе, не би требало заборавити ни позитиван утицај физичке активности на практично све органске системе и ментално здравље. Ипак, треба бити обазрив у случају прекомерне гојазности, различитих деформитета стопала, осовинских деформитета колена и кука...

БЕЗ обзира на тип активности, свако кретање повољно утиче на очување виталности, јер како објашњава наш саговорник, покрети у зглобу подстичу производњу синовијалне течности која је од велике важности за функционисање рамена, лактова, кукова, колена.