СЕДИТЕ на послу, код куће, у ауту, на кафи са пријатељима... Да ли сте се запитали колико сати проводите у седећем положају и колико је то штетно? Такозвани канцеларијски синдром из дана у дан тихо узима данак, а специјалиста ортопедске хирургије и професор физичке културе др Душко Спасовски наглашава да последице дугог седења можемо да спречимо или ублажимо тако што ћемо натерати себе да чешће устајемо на радном месту.

- Искористите сваку прилику да направите неколико корака, а иделно би било да то чините на 10-12 минута, макар на три-четири секунде - каже, за "Новости", др Спасовски. - Рецимо, наместите штампач на неколико корака од вас и будите удаљени од врата бар три метра како бисте натерали себе да прекинете седење.

После 12 минута могу се регистровати прве мале последице дуготрајног седења. Највише страда баланс мишића око зглоба кука, а болне тегобе се јављају у доњем делу леђа. Заблуда је да је то последица притиска пршљенова или нешто слично.

Против проблема који могу бити проузроковани седећим положајем, др Спасовски препоручује спортове у којима се постиже ротација трупа, као што су веслање, тенис, стони тенис, пливање и фитнес.