ВЕРОВАТНО нисмо ни свесни колико сати дневно проводимо у седећем положају и колико то негативно утиче на наше здравље. Фитнес инструкторка Марија Савић Срећковић препоручује вежбе које не захтевају много времена и напора, а можете да их примените и код куће и на радном месту.

- Мој савет је да се ујутру раде вежбе за загревање и истезање, јер ћете се боље осећати током дана - каже за "Живот плус" Марија Савић Срећковић. - Уколико радно време проводите у канцеларији за рачунаром, нађите неколико минута за вежбење, а важно је мотивисати и колеге да ураде исто. Наше тело је, нажалост, навикнуто на "угодне" положаје који нису правилни. Рецимо, док стојимо увек се ослањамо на исту ногу и временом се тело адаптира на тај положај, што је неправилно.

ВЕЖБА 1

Док стојећи истовремено дижете обе руке изнад главе, наизменично подигните једну па другу ногу. Када неколико пута урадите вежбу, благо се нагните напред, руке држите на коленима и лагано се спуштајте у получучећи положај.

ВЕЖБА 2

Док седите на столици, натколенице и потколенице морају да буду под углом од 90 степени, као и лактови. Куковима приђите што ближе наслону столице, а глава мора да буде у нивоу рамена. Лактовима се не ослањајте на сто, већ покрете рукама за рачунаром правите из зглоба шаке, односно подлактице.

ВЕЖБА 3

У седећем положају једном руком се протегните у супротну страну, преко главе, а затим се вратите у првобитни положај. Поновите вежбу и са другом руком и трудите се да не померате цело тело, већ направите отклон трупом.


ВЕЖБА 4

Ноге су вам скупљене, колена спојена, а тело удаљено од наслона столице, односно благо померено напред. Усправљених рамена држите се за столицу шакама са стране, а затим лагано протегните врат. Вежбу поновите неколико пута.


ВЕЖБА 5


Подигните зглоб ноге изнад колена, а карлицу гурајте назад. Осетићете истезање у задњем делу тела што ће пријати вашим леђима. Ову вежбу можете да радите и у седећем положају.