ПЛИВАЊЕ има многе позитивне утицаје на здравље. Као што је познато активност у води оснажује мишиће целог тела, не оптерећује зглобове, подиже виталност и јача срце и плућа.

Мање је познато да су истраживања показала да жене које пливају пет пута недељно, за 20 одсто смањују ризик од рака дојке. Пливање умањује и могућност да се оболи од остеопорозе, а мушкарци који редовно пливају живе дуже од оних који се рекреативно баве трчањем. Конкретно, стопа превремене смртности међу пливачима је 53 одсто нижа него код оних који уопште не вежбају, а 50 одсто нижа у односу на оне који трче.

Рекреативно пливање препоручује се нарочито старијим особама, а посебно онима који имају хроничне срчане тегобе. Срчани мишићи пливањем постају снажнији, а због јачања мишића продубљује се дисање и тело добија више кисеоника. Пливање може да делује и на психолошкој бази, јер вода опушта и враћа добро расположење.

Током пливања ангажована је комплетна мускулатура. Подједнако су активни мишићи руку, рамена, леђа, грудног коша, задњице и ногу. С временом се стиче завидна кондиција и издржљивост, што значајно успорава процес старења.

Идеално би било да се пливање упражњава током целе године, јер је то активност која троши калорије без великог оптерећења. Осим тога, на најбољи начин утиче на одржавање и правилан развој свих мишића и опушта после стресних ситуација.

Да би пливање имало добар учинак, препоручује се да се тренира свакодневно или барем три пута недељно.

1. Ефикасност

100 метара пливања је као 400 метара трчања.

2. Калорије

За један сат пливања организам утроши до 650 калорија. На тај начин човек потроши више калорија него кад хода или вози бицикл.

3. Отпор

Пливање је одлична вежба за срце, плућа и крвне судове, јер је отпор кретања у води 10 пута већи од отпора ваздуха.

4. Интензитет

Идеално је да се плива три пута недељно од пола сата до сат са малим паузама. Пожељно је да интензитет пливања подиже број откуцаја срца на 120 у минути.

5. Безболно

Пловност воде чини је идеалном за физикалну терапију и вежбе рехабилитације, то јест за све оне који желе вежбање без огромног оптерећења на зглобове и мишиће.