Ако имате проблем са пробавом, једите шљиве. Стручњаци тврде да конзумирањем само 50 грама шљива дневно може да реше проблем затвора ако ту количину плодова, свежих или сувих, једете током три недеље.

Од тога ће бити и разних других благодети, јер су шљиве корисне у превенцији високог холестерола, обољења срца и бубрега, болести јетре, реуме, а повољно делују и на памћење, кости, кожу...

Шљиве су, заправо, један од најстаријих народних лекова за регулацију пробаве. Овај природни лаксатив, за разлику од великог броја фармацеутских, не повећава опасност да додатно улењите црева и да се на њега навикнете.

Шљиве због садржаја пектина који у цревима набубри омекшавају столицу. То је врло битно код лечења хемороида или обољења црева, а регулисањем пробаве превенира се карцином дебелог црева.

Свежи плодови шљиве, тврде стручњаци, подмлађује и регенеришу организам и помажу у спречавању настанка бора.

Иако можда изгледа невероватно, слатки свежи плодови шљиве препоручују се и у многобројним дијетама. Иако, као и свако воће, садрже шећер, шљиве повезују масти из хране које се уносе у организам а затим их избацују. Богате су и калијумом, па захваљујући томе "подижу енергију" и отклањају симптоме умора.

Канадски нутриционисти су установили да шљиве помажу и у контроли нивоа шећера у крви, због чега могу да буду ефикасне у превенцији дијабетеса.

С друге стране, истраживачи Универзитета Флорида и Оклахома су после 12 месеци прикупљања резултата међу женама у постменопаузи установили да су оне које су редовно јеле шљиве имале знатно већу густину костију, а тиме и мањи ризик од настанка остеопорозе. Током овог тестирања испитанице су јеле суве шљиве.