БУДУЋИ да људски организам не може да синтетише витемине, морамо редовно да их уносимо храном. Нутриционисти су покушали да утврде када су наши оброци довољни да задовоље све потребе организма, а када је недостатак витамина, ипак, потребно надокнадити.

Нису нам сви вит амини и минерали неопходни у истој мери. Утврђено је да спортисти најчешће имају дефицит минерала који укључује недостатак гвожђа, калцијума и витамина Ц. Код деце је посебно важан витамин Б2, који је познат и као витамин раста. Постоје и други периоди живота када су нам одређене супстанце потребније него иначе, као што је трудноћа и период дојења.


Витамин Д

Један од најнеопходнијих витамина уноси се природним путем преко сунчеве светлости и тешко га је апсорбовати путем хране, тврди дијететичарка Хелен Бонд. Током јесени и зиме може да дође до недостатка, због чега је потребно "појачати" његову дозу и намирницама уносити око 10 милиграма дневно. То се нарочито односи на труднице, дојиље и децу старију од годину дана.


Гвожђе

Према истраживањима око 27 одсто жена има недостатак гвожђа, и он је највише изражен код девојчица између 11 и 18 година. Унос гвожђа је веома важан за младе жене током циклуса, спортисте, вегане и вегетаријанце. Мањак може да узрокује анемију, хронични умор, проблеме са дисањем и бледу кожу.


Витамин Б12

Пошто се углавном налази у животињским производима и црвеном месу, ово је кључни додатак за особе које из било ког разлога, не једу месо. Овај витамин је важан за здрав нервни и имуни систем и потребан је за стварање црвених крвних зрнаца.


Калцијум

Низак ниво калцијума у крви, познат као хипокалцемија, може да се манифестује у симптомима као што су спазам мишића, грчеви и, у тешким случајевима, епилепсија. Конзумирање додатних таблета може да буде препоручено особама које имају проблем са густином костију.


Витамини А и витамин Ц

Препоручује се њихов унос путем разноврсне хране, као што су шаргарепа, киви и паприка. Деци која тек почињу, разноврсну исхрау, понекад се препоручују капи са овим витаминима, које се узимају једном дневно.


Фолна киселина

Жене које планирају трудноћу, треба да узимају додатак фолне киселине све до 12. недеље трудноће, саветују нутриционисти. Фолна киселина, према истраживањима, може да помогне у превенцији дефеката неуронске цеви.