Млеко представља један од најзаступљенијих напитака на чију смо конзумацију навикнути од рођења. Обилује витаминима и минералима који доприносе нашем здрављу, као и протеинима и угљеним хидратима који додатно поспешују функционисање целокупног организма. Захваљујући томе, млеко има велики нутритивни значај како код одраслих, тако и код деце.

Фосфор који се налази у млеку помаже јачању костију и ствара енергију, витамин Д одржава чврстоћу костију, док је витамин Б12 изузетно важан за производњу црвених крвних зрнаца и правилну функцију нервног система.

Млеко садржи и витамин Б2 који храну претвара у енергију и ниацин који одржава ниво шећера и масних наслага, а додатно и витамин А који поспешује имунолошки систем.

Прочитајте још - Млеко је важно за развој

Једна чаша млека свако јутро осигурава телу довољну количину витамина Д и то као да сте појели 90 грама лососа, калцијума као да сте појели мању порцију броколија, довољно калијума који можете наћи у једној банани и фосфор, једнак количини која се налази у порцији грашка.

Такође, конзумација млека пред спавање обезбеђује дубљи, мирнији и дужи сан који је велики фактор за људско здравље.